Anonym bruker Skrevet 3. november 2007 #1 Skrevet 3. november 2007 Jeg går ut i svang. perm i februar -08 og lurer på om jeg har rett og ta ut mine 5 uker i ferie i juni og da få forlengt/utsatt permisjonen min med 5 uker?
"gullet" Skrevet 3. november 2007 #2 Skrevet 3. november 2007 Det stemmer det :-) men si fra i litt god tid... Hvis du har bestemt deg for d, så kan du fylle ut det i søknaden til nav, eget felt for det i søknaden.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2007 #3 Skrevet 3. november 2007 Betyr det da at far tar ut sin fedrekvote etter at jeg er ferdig med både ferie og permen min??
"gullet" Skrevet 3. november 2007 #4 Skrevet 3. november 2007 jepp, hvis du tar ferien din i permisjonen, for som jeg har forstått det etter noen runder på nav, så skal/må far ta ut permisjonen sin fortløpende etter din er ferdig.. Vi skal ha 100 % dekning, så her så skal jeg ta ut permisjon, så skal far ta permisjon pluss ferien sin, og så skal jeg ha ferien min.. Så vi får vært hjemme lengst mulig. Hadde jeg gjort som deg, så hadde permisjonen min blitt forlenget, og så hadde far tatt permisjon pluss ferie.
"gullet" Skrevet 3. november 2007 #5 Skrevet 3. november 2007 vi fylte ikke ut når vi skulle ha ferie på søknaden, det kunne vi komme tilbake til senere...
Lykkelig mamma til lille Leon Skrevet 3. november 2007 #7 Skrevet 3. november 2007 Man kan ta ferie i pappa permisjonen slik at begge får fri, det skal vi i par uker, så reiser vi på ferie:o)eler han ta ferie i min perm. For vi kan ikke ha perm samtidig
"gullet" Skrevet 3. november 2007 #8 Skrevet 3. november 2007 jeg går ut i permisjon 26 november.... ikke lenge til :-)
Snøfnugg75 Skrevet 4. november 2007 #9 Skrevet 4. november 2007 Pass på at du er ferdig med permisjonen før du tar ferie. Du må på papiret ha begynt å jobbe igjen. Feks at du har permisjon til 31. juli og startar på ferie 1. aug. Elles tapar du pengar på det
Knøttefrøken Skrevet 4. november 2007 #10 Skrevet 4. november 2007 Hva mener du med taper penger på det? Min perm starter i desember, og slutter i desember neste år. Jeg kan jo ikke overføre 5 uker ferie det tror jeg ikke går hos de fleste arbeidsgivere. har hørt at 10 dager er max overføring fra forrige år. Jeg skal ta ut ferien i sommer samtidig med far. I tillegg til at vi har delt opp hans perm i 2 sånn at han fårr litt på våren og litt på høsten.
Athravil Skrevet 4. november 2007 #11 Skrevet 4. november 2007 Jeg tar ferie i påsken og de to første ukene i mai. Bruker minimalt med feriedager siden det da også er helligdager i uka og får fulle permisjonsuker senere, pluss resten av feriedagene. Når det gjelder overføring av feriedagene så snakk med arbeidsgiver, du har rett på to uker, etter det jeg har skjønt, men arbeidsgiver kan være snill og overføre mer. Har du ikke tatt ut all ferie i år kan du også ha rett på å få den betalt.
Snøfnugg75 Skrevet 4. november 2007 #12 Skrevet 4. november 2007 Hei. Det personalavdelinga sa til meg var at sidan eg har 80 pst lønn, må eg ha avslutta/tatt pause i permisjonen for å få 100 pst feriepengar. Det du bør gjere då er å fryse permsjonen din, og så gå ut i ferie. Du har rett på overføre 10 dagar ferie. Dette kan praktiserast snillare hos enkelte arbeidsgivarar. Avspasering vert oftast "nulla ut" ved årsskiftet. Så har du avspasering, bør du ta det ut før du går ut i permisjon.
"gullet" Skrevet 4. november 2007 #13 Skrevet 4. november 2007 kort sagt..... tar man ferie i løpe av perminsjonen sin, som man faktisk har krav på, så forlenges permisjonen automatisk.. så slipper man og tenke på og få overført noe som helst,
Anonym bruker Skrevet 4. november 2007 #14 Skrevet 4. november 2007 hmm jeg har vært sykemeldt i ferien min (4uker) og er jo fortsatt sykemeldt.. får jeg den ikke tilgode til neste år da?:S
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #15 Skrevet 5. november 2007 lurer og på en ting i forbindelse med ferie; har nettopp blitt fast (gåt ut i perm. i sllutten av des) - har altså ikke "opptjent" meg noe ferie. Men kan jeg fremdeles ta ferie i permisjonstiden/er det slik at jeg har rett på ferie uansett ? vil strekke ut tida hjemme lengst mulig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå