Gå til innhold

hva er det som plager babyen min??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har vert ein stille og rolig baby siden han blei født. Sove heile natta og sovna av seg sjøl i senga si. For ei veke siden blei alt forandra. han har slutta å sove om natta. Han byssest heile tida! Våkner når eg legg han i senga si. For at eg skal få litt søvn må han ligge ved sia av meg i senga, helst oppå meg. Om dagen når han er våken er han grinete og sutrete. må sitte på fanget eller bærast. kveldene er eit mareritt. då skal han bærast heile tida!!!

Virker som det er et eller anna som plager han men veit ikkje hva det kan vere! Kan det vere tenner? Får han for lite mat? Kjenner noen seg igjen nher?

Han er 3 mnd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er han forkjølet, tett? Har du prøvd å heve toppen av sengen? Det hjalp min gutt når han var tett.. Men det kan jo være mye. Om bleiene er våte får han vel nok mat. Ellers så er de jo glade i kroppskontakt da, min gutt på ett år snart vil helst bæres hele tiden han også;)

Skrevet

Han er ikkje tett eller forkjøla heller... Bleiene er våte ja! Så då er det nok mat altså? Off blir litt bekymra.. skjedde heilt sånn plutselig over natta...

Skrevet

kan være tenner ja, de plages med de lenge før de kommer opp. Kjøp dentinox på apoteket å smør på gommene så kanskje det blir bedre.

Lykke til!

Skrevet

Jeg tror tenner for høres ut som min gutt fra 3 mnd, ble plutselig veldig sutrete og utilpass. Tok 1 1/2 til første tann kom og da hadde han "gode/dårlige" dager i rykk og napp. Han er nå på tann nr 6 og det er samme runddansen hver gang, han har noen ganger fått feber, hatt så utrolig mye vondt på nattestid at vi har måtte gi paracet. Slever han mye? Og har konstant en hånd/ting i munnen? Det er ihvertfall sikre tegn. Men ellers så har jeg lært meg at ingen ting er konstant med disse små, de utvikler seg hele tiden.

Skrevet

Ja!! Slever kjempemye! og handa hans er alltid i munnen! Då er det sikkert det då! Tusen takk for svar!:)

Skrevet

Snuppa vår driver og får tenner - hun er 3,5 måned. Bruker dentinox ja . og hun stapper omtrent hele hånda i munnen - smokken spytter hun hun. Sikler en del også.....

Men sover om natten -heldigvis.

Vi legger henne ved 19-tiden og vekker henne ved 22-23 tida. Gir mme, og da sover hun rundt - stort sett

Lykke til

Skrevet

Dette kunne liksågodt vært min tråd!!=)

Bare at gullklumpen min sover om natten =)

Men kan det virkelig være tenner så tidlig? hun er bare 2,5 mnd...

Skrevet

jeg synes det høres ut som "3-mnd krisa" :o)

mange opplever at babyen forandrer seg da.. rolige babyer blir ofte urolige, og urolige blir roligere (bare tenk på kollikk babyene)

dette går seg til..men gråtingen kan ha sammenheng med at det plutselig tar litt lengre tid før babyen sovner, og da gir babyen opp, og klarer ikke lenger finne søvnen sin selv.. da blir den overftøtt..og overtrøtte babyer sover mindre.-.. da er du over i en ond sirkel!

prøv å bryt den, og byss han i søvn i vogna noen ganger, så han er "på topp" igjen neste gang du legger han for seg selv så han kan sovne selv:o)

Skrevet

har han fått vaksine i det siste.. Mange barn endrer oppførsel etter vaksine.. Og da kan de holde på leenge...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...