KaMa Skrevet 3. november 2007 #1 Skrevet 3. november 2007 Det ene latterligjør en som tør å påstå at det ikke er nødvendigvis sånn at alle barn har det best hjemme. Det andre innlegget spør en mor om alle er ute med 1 åringene sine hver dag. Vel, førstemann ble halshugget fordi hun kunne si noe i nærheten av at barn kunne ha det bra i barnehage, bedre enn hos mor. Og slik jeg ser det, så er tråd nr 2 et ganske godt bevis på at noen barn definitivt har det best i barnehagen. Der er de faktisk garantert frisk luft og uteaktiviteter. Uansett om de voksne skulle synes det er pes og ubekvemt å være ute. Ikke alle barn har det best hjemme. Dere som hevder at mor uansett er best for barnet sitt, kan dere ikke sette dere ned å lese litt om diverse typer omsorgssvikt? Det er faktisk noe som er rimelig utbredt, og ikke alle barn har det best hjemme.
Mamma til verdens beste barn Skrevet 3. november 2007 #2 Skrevet 3. november 2007 Det sier seg vel selv det, at det kommer an på moren....? Enhver med ett snev av intelegens kan vel si seg enig i det... Blir litt samme som når Britney må dømmes til å sikre barna sine i bilen... Man kan ikke være hjemme med barnet og sitte på dib hele dagen feks:) Meeeeen når det er sagt er jeg overbevist om at hjemme hos en "normal" oppegående mamma har de aller fleste barn det best intill 2års alder i alle fall. De trenger ikke barnehage før det.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 3. november 2007 #3 Skrevet 3. november 2007 Dersom mi jente hadde vært 12 mnd, kunne ikke gå, bare krype. Hvor mye uteaktivitet tror du hun hadde fått? Her må de barna som ikke går, sitte i vognen, av og til får de selvfølgelig leke litt i sandkassen og krype rundt. Det kan ikke være en voksen på hver lille unge til enhver tid, og de voksne i barnehagen hadde neppe latt henne krype alene siden hun da alltid finner noe å spise. Og at du leser en tråd der to eller tre ikke tar barna med ut hver dag, vil det automatisk si at de barna skulle hatt det så mye bedre i barnehagen? Selvfølgelig har ikke alle barn det beste hjemme, men alle har det ikke bra i en barnehage heller. Dessuten å komme og si det er skadelig for utviklingen at de ikke er i barnehagen så tidlig i livet er bare tull. Da burde foreldrene se i seg selv og aktisvisere og stimulere sin små.
KaMa Skrevet 3. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 3. november 2007 Jeg mener at frisk luft minst en gang for dagen burde være en menneskerett. Selv for barn som ikke er kommet så langt motorisk at det løper rundt for egen maskin. Selv blir jeg koko av å være inne en hel dag, og for en unge vil jeg tro det er enda verre. Men selvsagt, barn er forskjellige, og har ulike behov. Men en tur ut for dagen burde da være en selvsagt ting..
Carnivale Skrevet 3. november 2007 #5 Skrevet 3. november 2007 Begge mine unger har vært ute minst én tur hver dag, selv før de kunne gå...det fins fine uteklær, og myke skopose-ting som er vanntette, så de kan krype så mye de gidder. De har hatt stor glede av å krype på snøen, på gresset, i sandkassa og på småstein! At ungen ikke kan å gå er en dårlig unnskyldning for ikke å gå ut syns jeg.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 3. november 2007 #6 Skrevet 3. november 2007 Vel..det som er selvsagt for oss, trenger ikke være det for andre:) Vi må ut hver dag, for vi har ei som bare skal sove i vogna på dagtid, og da passer det fint at mammaen er ute og går da. Er veldig greit å fortsette med det siden alle i barnehagen (som hun skal begynne i en dag?) sover ute.
Molait Skrevet 4. november 2007 #7 Skrevet 4. november 2007 Aldri sett en barnehage som ikke lar de små krype på bakken fordi de finner ting å putte i munn. (Jobbet i flere) Tro meg, de som går putter ikke mindre i munn for å si det sånn. De små kan faktisk få stor glede av å være ute i barnehage. Men de er klart ikke like lenge ute som de store barna. En småbarnsavd. legger jo til rette for å være ute med små barn da! Der er de også fler pr barn, selv om de ikke er 1 voksen pr unge da. Sier ikke at jeg er verken for eller imot om man skal ha barnet sitt i bhg., men synes bare bhg ble fremstilt litt feil. Men klart varierer jo sikkert litt det og da. Dersom man vil at barnet skal sove inne har jeg enda ikke støtt på en barnehage som ikke legger til rette for det. Fint med frisk luft, men er ikke noe prob om man har et barn som er vant med å sove inne...
nickoline og supermann Skrevet 5. november 2007 #8 Skrevet 5. november 2007 gutten min begynte i barnehage da han var 10 mnd. han var ute en gang pr dag. var også ute med han når vi var hjemme. ute på akebrett, spark, kosa oss i snøen, satt i huske osv........ alder ingen hindring for uteaktivitet
Den heldige eier av ett barn Skrevet 5. november 2007 #9 Skrevet 5. november 2007 Om du refererer til mitt innlegg så har jeg ALDRI sagt at de aldri får krype på bakken. Her hvor jeg bor, bruker de som ikke kan gå store deler av utetiden på å sitte i vognen. Her praktiserer de utesoving også, ALLE barna som sover ligger ute i vogna i all slags vær, likt på sommmer og vinter. Selvfølgelig lar de sikkert de ungene som vil sove inne en dag få lov til det, men det betyr ikke at det er noe de normalt gjør. Foreldrene her har heller ingen probler med det. Uansett, mitt poeng med innleggene var å få frem at det ikke automatisk vil si at de barna som bare er ute i vogna daglig trenger å ha det noe bedre i en barnehage.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå