Gå til innhold

Hvor mange timer i døgnet sover deres 3 mnd gamle babyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi sover ca 5 timer ute om dagen (en langlur og to mindre) I tillegg sover hun ca 22 timer på natta.Hun er veldig aktiv når hun er våken, men etter ca en time er hun trøtt igjen, er det veldig kort tid? Kan det være fordi hun sover så mye ute at hun blir fort trøtt? Hun vil bare sove ute på dagen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går litt opp og ned med sovingen til jenta mi, men som regel sover hun 1-2 timer på formiddagen og en time på ettermiddagen. Hun pleier å sovne i 19-20 tiden på kvelden, og er bare oppe et par ganger på natta for å få mat. hun pleier å våkne i syv tiden på morgenen.

Skrevet

Mente 11 timer på natta, hehe.

Skrevet

Søvn avler søvn, er det jo noe som heter! For mange er det i alle fall sånn at mye søvn på dagen gjør at babyene sover masse på natta også.

Min snupp er 3,5 mnd. og han sover vel en 14-15 timer i døgnet - 11-12 timer natt og 3-4 timer lur til sammen (vanligvis fordelt på en 2-timers og to kortere lurer). Spiser en gang på natta/morgenkvisten. Våkenperiodene på dagen varer som regel et sted mellom 1,5 og 3 timer, varierer en del.

Tror han er ganske gjennomsnittlig når det gjelder disse tingene.

Jenta di sover vel ca. 17 timer i døgnet (regner med at du mener 12 timer på natta, ikke 22 ;-)). Det er jo ganske mye, men ikke unormalt vil jeg tro. Det varierer jo hvor mye de sover. Eldste min sov bare 10-12 timer i døgnet i den alderen (Og det var slitsomt!).

Tror ikke du skal bekymre deg, iallfall! Så lenge hun er kvikk og aktiv når hun er våken og ellers trives og legger på seg som hun skal, så får du bare være glad for at du har en unge som liker å sove! Og å sove ute er vel bare bra - min sover også klart best ute i vogna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...