BellaSofia Skrevet 3. november 2007 #1 Skrevet 3. november 2007 Hjelp! Jeg får ikke til å klippe neglene. Har prøvd med babyutstyr og alt, men problemet er at hun ikke lar meg holde fingrene for å klippe dem... Hen er 2 1/2 mnd... Noen tips???
Linchen Skrevet 3. november 2007 #2 Skrevet 3. november 2007 Noen ganger får jeg klippet alle 10, andre ganger 1... Står bak han på stellebordet og prater om det vi skal gjøre eller synger el.l. Tar handa hans og holder én finger mellom tommel og pekefinger på min venstre hånd, mens jeg klipper med høyre. Prøver også å dra huden litt tilbake, slik at jeg ikke klipper han(noe som jo har hendt...). Jeg holder handa bestemt, men slipper han når han begynner å vri seg for mye. Da venter jeg heller til neste skift. Med den farta som neglene vokser, så må jeg klippe hver negl ca 2 ganger i uka! Derfor er dette et evig gjøre i forbindelse med bleieskiftet. Lykke til!)
Gjest Skrevet 3. november 2007 #3 Skrevet 3. november 2007 Uff ja, det synes jeg er vanskelig også. Eneste gangen jeg får det til, er mens jeg ammer og hun er passe "døsig". I stedet for å holde henne i armene mine, ligger hun på en sengepute. På den måten har jeg hendene fri til å klippe i vei. Fungerer veldig bra her, ihvertfall. Lykke til!
mommytil2gutter Skrevet 3. november 2007 #4 Skrevet 3. november 2007 Det går an å prøve å gjøre det mens babyen sover....
Mammapudding Skrevet 3. november 2007 #6 Skrevet 3. november 2007 jeg bruker å klippe neglene til Leah om natta hvis vi må skifte bleie, for da sovner hun på stellebordet:)
Turid Laila Skrevet 3. november 2007 #7 Skrevet 3. november 2007 Jeg tør ikke jeg, etter at jeg klipte han i fingeren. Heldigvis er pappan superflink til det, så det gjør han. Så som du skjønner har jeg ikke noe tips til deg...
Gjest Skrevet 3. november 2007 #8 Skrevet 3. november 2007 Eg klipper neglene til lisjejenta mens eg ammer ho.då er ho rolig.
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 3. november 2007 #9 Skrevet 3. november 2007 Jeg klipper ogsaa under ammingen. Fungerer veldig fint det!
Prinsessa&pøbelr@kkeren Skrevet 3. november 2007 #11 Skrevet 3. november 2007 Når jeg fikk jenta vår ble vi anbefalt på sykehuset til å bite de, så dette gjorde jeg lenge, frem til hun begynte å få mye skitt under, da begynte jeg med negleklipper, blir varm i hodet av saks:) På gutten vår biter eller bruker jeg også neglesaks...
Anonym bruker Skrevet 3. november 2007 #12 Skrevet 3. november 2007 Gjør det også mens jeg ammer etter at hun har blitt sånn passe døsig. Fungerer bra for meg hvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå