Kongenpåhavet Skrevet 3. november 2007 #1 Skrevet 3. november 2007 Hei:-) Jeg er nettop ferdig med min andre pergokur idag........og lurer litt på hvilke erfaringer dere har vedr. bivirkninger. Utenom at jeg har vært ganske humørsyk og sur iløpet av den første kuren, så er jeg nå skikkelig kvalmen og svimmel! Har noen andre erfart dette?:-)
babyboble Skrevet 3. november 2007 #2 Skrevet 3. november 2007 Jeg fikk ikke noen særlig bivirkninger mens jeg gikk på de, men veldig 5-6 dager etter da det nærmet seg eggløsning. De dagene har vært ganske vonde for og si det mildt, men det kan jo hende jeg har produsert egg selv og at det har blitt en liten overstimulering eller noe. jeg får Pergo pga uregelmessig EL. Vet ikke om det er vanlig med sånne smerter. Men, men det har da blitt noe bedre ettersom dagene går. Håper du slipper det. Ser det er mange som ikke får noen bivirkninger i det hele tatt. tror nok det går bra jeg. Lykke til.
Kongenpåhavet Skrevet 3. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. november 2007 jeg hadde også veldig vondt i magen rundt el sist kur. Begynte å seriøst lure på om noe var galt, men det gikk over etter 2-3 dager:-) Tok det som et godt tegn at iallfall noe virket inni der:-) Hvor mange kurer har du hatt med pergo da?
babyboble Skrevet 3. november 2007 #4 Skrevet 3. november 2007 Kun denne ene foreløbig. Du da, fikk du EL etter den forrige kuren. Fint det ikke bare er meg, da vet jeg det er litt mer normalt med de smertene. Bare og holde ut. He, he.
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 3. november 2007 #5 Skrevet 3. november 2007 hei, dette opplevde jeg ved enkel kur ¤veldige humørsvingninger. ¤vondt i eggstokkene. ¤søvnløshet ¤sopp. pga forandringer i kroppens forsvar grunnet pergoen. ¤veldig lang syklus.( har ikke fått mensen enda er på dag 38 nå). ¤hetetokter/frysetokter. skal begynne på dobbelt kur så snart tr kommer. må si jeg gruer meg litt...
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 4. november 2007 #6 Skrevet 4. november 2007 Jeg har gått på fire doble pergokurer. Har nå gått på den første etter MA som ble konstatert i september. Er i dag på dag 14. På denne kuren har jeg reagert veldig mentalt - var skikkleig lei meg og deperimert nesten fra 1 tab. Det har heldigvis gitt seg nå, men skikkelig tungt da det pågikk. Tårene presset på i enhver sammenheng, hadde en klomp i brystet som kjentes ut som en klo. Nå kjenner jeg murringer i eggstokkene - ikke vondt, men litt stikkinger. Håper og tror at det er EL på gang, så her er det mye kosing for tida :-) Ellers av bivirkninger så har jeg vært kvalm - spesielt hvis jeg har sovet for lite og er trøtt. Sover litt urolig om nettene i løpet av kuren og da et det tungt enkelte dager. Har hatt litt problemer med konsentrasjonen på jobb, vanskleig å fokusere på dataskjermen. Lykke til videre!
Gjest Skrevet 4. november 2007 #7 Skrevet 4. november 2007 Jeg har tatt en pergo-kur, men eneste bivirkningen jeg fikk var at jeg ikke fikk EL-slim. Men kan bivikninger forekomme etter kuren er seponert? Jeg fikk litt underlivsprobleme i ettertid. Cevecitt, sopp og tørre slimhinner. Men vet ikke om det kan være en bivirkning av pergo da?
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 4. november 2007 #8 Skrevet 4. november 2007 jo, tørre slimhinner ble jeg også plaget med...
Gjest Skrevet 4. november 2007 #9 Skrevet 4. november 2007 Var du tørr lenge etter da, eller kun under behandling? Jeg plages litt ennå jeg, og det er en mnd siden jeg sluttet på pergo.
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 4. november 2007 #10 Skrevet 4. november 2007 I en periode på 6 mnd gikk jeg på tre pergokurer og var mer eller mindre plaget hele tiden. Nå går jeg på fjerde kuren etter MA en i september og er ikke fullt så plaget.
Kongenpåhavet Skrevet 4. november 2007 Forfatter #11 Skrevet 4. november 2007 Har ikke lett etter el...men tenkte å gjøre det denne gangen. Skal begynne å teste på tirsdag tenkte jeg:-) Har så langt som mulig prøvd å unngå alle disse testene. Gjør meg bare enda mer stresset. Men har testet etter el 1 gang iløpet av de 11 pp, og da fikk jeg positiv test på 14 dagen etter mensen. Fikk egentlig pergo for at det kanskje kan hjelpe litt på. Men legen finner ikke noe galt med verken meg eller sambo....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå