Gå til innhold

Flere som ikke føler seg gravide???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid for tredje gang og opplever for første gang og ikke spy. Spydde med begge de andre to (som ble jenter) i 7 og 6 mnd. Er nå ca 17 uker på vei og er litt bekymret fordi jeg ikke føler meg gravid engang. Har kjent lite liv i det siste og , og har ikke time hos jordmor før den 14 nov. Bor i England og vet ikke om hvor vanlig det er å kontakte en jordmor hvis man er litt bekymret.

Vær så snill og svar hvis det er flere med samme erfaringer eller som har gode råd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Hadde det akkurat som deg. Kjente ingenting til graviditeten før uke18 eller no'. Var ikke kvalm, kjente ikke liv - ingenting liksom, bare pupper som ble større:)

Men så ble det en helomvending: kvalmse, liv hver dag, premature rier osv. Så alt jeg vil si - nyyyyyyt det. Men om du er skikkelig urolig, ring på jordmor å snakk med henne i det minste!

Skrevet

Vi sitter i samme båt du og jeg. Bortsett fra at jeg ikke har to jenter fra før, har en gutt på 11 mnd. Jeg har kastet mye opp, men føler meg ikke gravid i det hele tatt, merker ikke liv eller noen ting.Har ikke ordentlig mage heller siden den forrige liksom aldri rakk å forsvinne :) Skal på UL 19 nov, er da 20 uker på vei.. syns dette er uendelig lenge til, skulle ønske det var i morra!

Skrevet

Hei og takk for svar. Jeg skal ikke på ultralyd før 3 des og da er jeg i uke 21 tror jeg. Synes det er EVIGHETER til. :-( Var på ultralyd i uke 13 og så at krabaten var veldi aktiv der inne. Synes bare det er så ekkelt siden jeg ikke føler meg gravid anna enn magen, magen er der. Og liv har jeg ikke kjent orntlig på noen uker, Egentlig ikke siden jeg hadde omganssyke for 2-3 uker siden når jeg tenker meg om. Huff... det er sikkert ingenting å bekymre seg for og hadde det vært noe galt så hadde jeg vel merka det på kroppen tror dere ikke?

Uannsett, takk for alle svar...

Skrevet

nei, slapp av du venn!Tror det vil gjøre deg mer godt enn å gå å bekymre deg. Du så hvor aktiv den var på den første UL, sikkert like aktiv nå - kanskje morkaken din har forflyttet seg og ligger på framre magevegg for alt det du vet?Dette går fint!!

Skrevet

jeg går også rundt og er så bekymra... magen er her på meg også.. er i uke 19 nå. har gått og grubla i laaaaang tid, men heldigvis skal vi på UL på tirsdag.. jeg kjenner jo liv, men så er det liksom som om jeg gjør meg selv så usikker på om det virkelig var det jeg kjente!! :P har en gutt på 9mnd, så husker jo godt forrige svangerskap. er myyye mer bekymra denne gangen..

men alt er jo sikker tipp topp!

lykke til videre :) :) det blir tryggere når den lille får litt mer kraft i sparkene!! ;)

Skrevet

Ja jeg ser virkelig fram til at babyen er såpass stor at sparkene både kjennes bedre og sees. :-)

Skrevet

Heisann. Jeg er også gravid med tredje. Jeg merker også lite til det, bare to ting; litt ømme pupper og buksene strammer bittebittelitt. Har ikke kjent sikre tegn til liv enda, og venter i spenning på det hver dag. Er 15+2 nå.

Merka mange symptomer i uke 7-10, men etter det har det vært minimalt. Alt er nok i skjønneste orden med deg, og den 14.nov får du nok høre et lite hjerte som banker :)

Skrevet

Innimellom "glemmer" jeg at jeg er gravid, men så er det jo bare å se ned på magen så husker jeg det igjen. Eller jeg skal reise meg og magen hemmer meg, men noen ganger er formen så bra at jeg ikke føler meg gravid i det hele tatt.

Det gjelder ikke min 40 minutts treningsøkt på Elixia idag, da følte jeg meg 37 uker på meg- selv om jeg bare er 24...

Skrevet

Ikke har jeg ømmepupper lenger heller. Det rare er at ømme pupper hadde jeg flere uker før graviditetstesten viste positiv. Har ikke kjent noe til det i ettertid.... Men som sagt magen er der, Ganske så stor om jeg må få si det selv. Ser mer ut som jeg er 5-6 mnd på vei og ikke bare 17 uker. Gleder meg såååå til 14 Nov... Takk for alle svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...