EtMirakel Skrevet 3. november 2007 #1 Skrevet 3. november 2007 Jeg har lyst til og farge håret mitt, men er litt redd for at det kan være skadelig og sterkt og puste inn også! andre her som vet noe om det?
Gjest Skrevet 3. november 2007 #2 Skrevet 3. november 2007 Det er forskjell på hvor mye amoniakk det er i hårfargen, du kan f.eks bruke Nutrissè. Brukte den intense rød hårfargen og syns ikke den luktet ille i det hele tatt, den er veldig mild for håret og skader nok ikke Jeg brukte den selv sist jeg farget håret mitt, den lukter ikke så sterkt, men ha lufting oppe for sikkerhetskyld Men bleking anbefales ikke! det tar på altfor mye på håret og inneholder altfor mye kjemikalier, vet om ei som bleika det og mistet litt hår pga hun var gravid.
EtMirakel Skrevet 3. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. november 2007 off da, nei tenkte ikke på bleking, bare vanlig farging, men tror u fosteret kan reagere på farving da?
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 3. november 2007 #4 Skrevet 3. november 2007 Farg i vei du! Flesteparten av oss har farga håret underveis!
Labambie Skrevet 3. november 2007 #5 Skrevet 3. november 2007 Hmmm.. Jeg er frisør,tenkte jeg skulle rette opp i litt feilinformasjon her.. Så lenge fargen er en såkalt permanent hårfarge,så inneholder den amoniakk. Amoniakk er gassen som åpner hårets skjellag og frakter fargen inn. Det er anbefalt at man uansett (gravid eller ikke) farger håret hos frisør. Dette fordi at vi har god ventilasjon og ikke minst muligheten til å rette opp om det skulle gå galt. Farge er helt ufarlig for foster. Det vil aldri kunne trenge så mye farge igjennom huden,så at det blir noen fare.. Jeg har snakket med diverse kjemikere som lager fargen og til og med de sier at dette er helt ufarlig. Det som kan skje,er at fargen blir litt annerledes enn antatt.. Helbleking er også helt ufarlig. Man mister ikke håret pga bleking bare fordi man er gravid! Da er det skjedd mere feil enn som så.. Kos deg!
Gjest Skrevet 3. november 2007 #6 Skrevet 3. november 2007 som sagt nutrissè er ikke farlig så det er bare å farge håret
EtMirakel Skrevet 3. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 3. november 2007 Takker for svar! betryggende og høre! da farger jeg i vei jeg da:)
Athina' Skrevet 3. november 2007 #8 Skrevet 3. november 2007 Er 30+1 jeg og første jeg tenkte på når jeg sto opp i dag var at i dag var dagen for hårfarging, og her sitter jeg med farge i håret som straks skal skylles ut :-) I dag har jeg i den Loreal excellense og PHØY den stinker *blæh*
*Super*Mamman* Skrevet 3. november 2007 #9 Skrevet 3. november 2007 De sier at farging ikke skader bebin. Men når en er gravid kan håret reagere annerledes på farging og bleking. Jeg skulle farve håret mitt fra blondt til lysebrunt, men endte opp med svart-lilla... Ikke så veldig lekkert akkurat, hehe..
Noramor+Sara kommer i april Skrevet 3. november 2007 #10 Skrevet 3. november 2007 Jeg farget håret i dag tidlig,det ble ikke noe annerledes enn vanlig...Har en søster som er frisør..hun sier det ikke er farlig,stoler på det jeg da,ettersom det kommer fra en som nyss har tatt svennebrev, da er vel fakta fra "lærermesterene" ganske up to date og sikre!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå