Gå til innhold

Latskap??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er ganske frustrert og såra her jeg sitter. I to dager har jeg gjort alt som kan gjøres i en leilighet av støvsuging, vasking av gulver og bad osv. i dag la jeg med nedpå senga en liten stund og sovnet selv om det ikke var planen. våknet etter 1-1.5 time senere og var litt sjokkert over at jeg sovnet så lett. men tenkte jeg trengte det vel. så kommer samboeren min og sier "nå kan vel du begynne å gjøre noe vel! nå har jeg støvsugd og vaska opp mens du sov" så spør jeg om det kan vente litt så jeg får våknet litt men da får jeg høre for en jævla latsabb jeg er som sovner kl. 3 om dagen.

Ville dere også reagert eller er jeg bare lat?

Fikk også høre at å vaske klær, henge opp klær og brette sammen klær er verdes enkleste jobb som t.o.m den døde bestemora hans kunne klart så at jeg hadde gjort det hadde ingen betydning.

Er dette rettferdig?:(

Ble langt og sytete dette, men ville bare få det ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei hadde jeg fått høre det der så hadde jeg blitt passe sur! Jeg føler meg skikkelig som en latsabb selv om dagen. Jeg er kjempe dårlig, og ligger masse på sofaen, og sover gjerne midt på dagen... Begynner jeg å gjøre noe, ender det bare med at jeg spyr:( Så da er det ikke så rent her som det pleier, og mannen må ta i et ekstra tak. Heldigvis klager han ikke noe særlig for det.

Man trenger litt ekstra søvn når man har en liten en i magen, så ta deg flere middags lurer du... Med god samvittighet:) Vi får ta det igjen når barna begynner i barnehagen:)

Skrevet

Nei, jeg syns ikke det hørtes veldig rettferdig ut! Blir mer sliten og trøtt, og det burde mannfolket skjønne.. Syns du hadde gjort mye de siste dagene jeg.. =) Flink er du.. Er ikke alltid jeg orker gjøre noe selv(er mye dårlig) Har hatt ett par krangler med sambo selv, men det ender alltid med att han ber om unnskylding. Er jo bare dumt å bli sur for att man er sliten og sovna litt.. Noe husarbeide burde han også klare!

Så jeg syns ikke du burde tenke att du er lat, det er du ikke.. Bare gravid.. Graviditeten er forskjellig for alle.. Står i svangerskapsboken att "hvis du er trøtt- sov litt!", det eneste som hjelper. Får ikke gjort så mye uansett om man skal gå rundt helt utmatta.. Ta den tiden du trenger, og slapp av!

Håper han tar til fornuft og ber om unnskylding snart for den dumme oppførselen sin=) Man trenger ikke masse kjeft og sure miner når man er gravid! Og att det går bra med deg? man blir jo veldig følsom.. =)

Lykke til, hilsen en som venter guttebaby i februar=)

Skrevet

Sett på ham en ti- kg sekk med poteter og be ham om å gjøre tilsvarende arbeid! - helst i en hel uke! Da får han se hvor verdifull de timene man faktisk får til å sove er, og hvor mye ting som husarbeid tar på! Hadde blitt mektig forbanna om jeg var deg iallefall!

Skrevet

gutta kan da faen meg hjelpe til i huset de også uten at vi må være takknemlige for det??

Jeg er sterk plaget av BL og at jeg klarer å lage mat er utrolig.....så klart skal sambo vaskeopp og hjelpe meg med å gjøre rent leiligheten er jo hans møkk også!!!

Skrevet

Så hyggelig og forståelsesfull mann/samboer du har? Det er helt normalt og bli extra trott og trenge extra med hvile under et svangerskap. Dette vet da vel alle?

Når det gjelder utskjelling av dine 'husmorsplikter' vet jeg sannelig ikke hvor jeg skal begynne. hvis han er slik mot deg nå, hvordan i huke skal det da bli når babyen kommer og oppvasken stabler opp, og skittentoyet renner over kurven, og alt som heter husarbeid må bare vente fordi man har en baby!!!! Du kommer til og være enda trottere enn nå, og din forste prioritet er (og burde være) og ta deg av babyen, og ikke husarbeid.

Jeg for min del ville hatt en serios prat med han om dette, og hvis ingenting forandres veldig snart i holdningen hans, ville jeg pakket baggen min og forberedt meg på og være uten han og utskjellingen hans resten av svangerskapet og når babyen kommer.

Lykke til....huff!

Skrevet

Gjør han mye hjemme selv da?

Jeg hadde uansett ikke akseptert det...

Du begynner vel i tillegg å bli litt fremovertung, så dette blir mer og mer hans ansvar, slik jeg ser det. Ta en dupp med god samvittighet!

Skrevet

Ja han gjør faktisk ganske mye hjemme når jeg først ber om det. Var bare kommentarene jeg ble J****** forbanna over. han hakke sagt direkte unnskyld ennå, men vi krangler ikke lenger ihvartfall. fikk også en suss så han vet det vel innerst inne.

Ska sette på han en 10 kg sekk ja:P har fahtisk gått opp nesten så mye så passer fint:P er 29+1 forresten.

Skrevet

Jeg gjør det husarbeidet jeg orker, resten tar sambo. Og det skulle bare mangle nå som jeg er 35 uker på vei. Han gjør ikke noe av det. Sjeleglad for at jeg ikke har en sambo som kaller meg lat...han KUNNE jo prøvd!

Skrevet

At du vil ha suss! Jeg hadde ikke ønsket en suss hvis min kjæreste hadde snakket til meg på den måten!

Han måtte nok ha trygla og bedt om unnskyldning først ja:=) hehe

Du er langt fra lat og tror neppe du trenger å bli snakket til på den måten

Følte han seg som en konge han bare forde han tok oppvasken mens du sov! Nei fytti grisen!

Skrevet

Oi, da hadde jeg blitt litt hissig, ja. ELler, mest sannsynlig hadde jeg vel blitt skikkelig lei meg.

Har heldigvisen forståelsesfull samboer jeg, forrige svangerskap så jobbet han gangske mye, så da fikk vi vaskehjelp annenhver uka, så jeg skulle slippe å gjør noe av det tunge. Men blir trøtt og sliten ,og ting er mye tyngre enn vanlig.

Skrevet

de kommentarene der hadde jeg overhodet ikke godtatt selv om jeg ikke var gravid!! Fy for en måte å snakke til deg på!!!!!!!!!!!!!! Nei og nei.. Da hadde det blitt bråk, det kan jeg love deg, og jeg er ikke av dem som bråker mest!! Men det er faktisk lov å hvile litt nå og da, man må ta vare på kroppen sin.. Nei fy og fy!!! Hadde ihvertfall ikke godtatt en suss etterpå, den skulle han fått slite for.........................................

Skrevet

Det var ikke fint sagt av han! Han burde sikkert fått en sånn gravidepute på seg, da hadde pipa sikkert fått en annen lyd.

Jeg gjør så mye jeg orker og lar resten stå. Har sagt klart ifra at jeg ikke sover så mye om nettene og må sove på dagen.

Jeg også irriterte vettet av meg over at han faktisk ikke anså klesvask som husarbeid. Da sa jeg at jeg godt kunne la vær å vaske klærne hans....

(han hater å vaske klær).

Skrevet

Det er vel ikke bare vekta vi gravide blir sliten av heller!

Mye forandringer i kroppen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...