Gå til innhold

gran canaria tidlig i svangerskapet..........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

Vi har akkurat funnet ut at vi venter nr 2. Nå har det seg slik at vi har en sydentur som allerede er betalt (og å være gravid er vel neppe noe som dekkes av forsikring om vi avbestiller)....jeg vil være ca 8 uker på vei når vi reiser...

Noen erfaringer, råd evt. sider jeg kan lese om dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var der når jeg var i uke 23-25. Tok vanlige forholdsregler, og det gikk fint det! Spiste ikke ost som jeg ikke visste om var pasteurisert, kjøpte flaskevann - det gjør jo alle der uansett... Spiste bare godt stekt kjøtt, og vaskede salater, frukter. Ellers levde jeg som vanlig og kosa meg stort :)

God tur!!

Skrevet

Jeg var i hellas når jeg var ca 7-8 uker på vei i sist svangerskap.... og jeg hadde det ikke bra =) Det var da jeg fikk kvalmen, og jeg spiste ikke råe grønnsaker eller kjøtt av noe slag (er vegetarianer), så utvalget av føde ble veldig lite for min del.... Og varmen var uutholdelig, jeg blir ekstra varm når jeg er gravid, så jeg var mer ute i vannet og inne i skyggen, enn ute på stranden om dagene. Jeg fikk ikke nytet sydendagene mine til fulle for jeg var så dårlig og så varm, og hadde lite å velge i når det kom til mat.

Men du skal til de varme strøkene nå om noen uker ser det ut til, det er ikke like varmt ute da, og hvis du ikke bor på hotell, men i leilighet hvor du kan tilberede mat selv, så blir det nok ikke like fælt som det jeg opplevde =) Bedre å være kvalm på slappe-av-ferie enn på jobb....

Grunnen til at du ikke skal spise rå grønnsaker på restaurant i syden er pga faren for toxoplasmose.

det kan du lese om her hvis du ikke har hørt så mye om det før: http://www.baby.no/helse/barnelegen/spor/toxoplasma/

Ellers står det mer om gravid i syden her:

http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/tema/den_gravide_kroppen/enkle_forholdsregler_for_sydenturen

Skrevet

Giftet oss der i sommer, da var jeg tolv uker på vei. Jeg tok de vanlige forhåndsreglene, og hadde to perfekte uker! Kos deg på ferie!

Skrevet

Heisann=)

Var på GC i 2002, da var jeg 6 uker på vei med lille prinsen når vi dro, og var borte i 2 uker.

Hadde det helt fint,ble lettere brendt enn vanlig da, vet ikke om det hadde noe med noe å gjøre=)

Ellers så spiste jeg mat jeg var "trygg" på og drakk bare flaske vann..

Koset meg, holdt meg unna de mest extreme sportene, men var på båtturer osv.. ta deg en tur med god samv og KOZ deg=)

Skrevet

Takker for svar:)

Et lite spørsmål til...noen som vet hvordan det er med bading i basseng/havet... Er det på slutten av svangerskapet man ikke bør bade i basseng?

Skrevet

ja, du skal bare unngå offentlige basseng når slimproppen har gått.. og det er jo lenge til enda:) Jeg var selv i Brasil når jeg var i uke 6-9.. og jeg badet og koste meg masse! så slapp av og nyt ferien din, som andre har sagt: bare ta de vanlige forhåndsregler:)

God tur!!

Skrevet

Bare for å informere: jeg avbestillte våres sydentur i sommer, og det var ingen som spurte hvorfor vi avbestillte turen. Så hvis du velger det får du nok pengene igjenn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...