Cat.68 Skrevet 3. november 2007 #1 Skrevet 3. november 2007 En rettsak er ikke nødvendigvis gravalvorlig- ofte forekommer både frivillig og ufrivillig komikk. Sitatene under er fra boken "Disorder in the American Courts" og er ordrett gjengitt av rettsreportere som slet hardt for å holde seg alvorlig. Advokat: -Er de seksuelt aktiv? Vitne: -Nei, jeg bare ligger der. Advokat: - Hva er fødselsdatoen Deres? Vitne: - 18.juli. Advokat: - Hvilket år? Vitne: - Hvert år. Advokat: - Hvor gammel er sønnen Deres, han som fortsatt bor hos Dem? Vitne: - 38 eller 35, jeg husker ikke sikkert.. Advokat: - Hvor lenge har han bodd hos Dem? Vitne: - I 45 år. Advokat: - Hva var det første Deres mann sa til Dem i dag morges? Vitne: - Han sa: "Hvor er jeg, Cathy?" Advokat: - Og hvorfor uroliget det Dem? Vitne: - Navnet mitt er Susan. Advokat: - Si meg, doktor, er det ikke slik at når en person dør i søvne, så vet han ikke om det før neste morgen? Vitne: - Har De bestått juridisk embetseksamen? Advokat: - Den yngste sønnen, 21 åringen, hvor gammel er han? Vitne: - Eh ... han er 21. Advokat: - Var De til stede da De ble fotografert? Vitne: - Kødder'u med meg? Advokat: - Så barnets unnfangelse fant altså sted 8.august? Vitne: - Ja. Advokat: - Og hva gjorde du på dette tidspunktet? Vitne: - Eh ... jeg ble knullet Advokat: - Hun hadde altså tre barn, riktig? Vitne: - Ja. Advokat: - Hvor mange var gutter? Vitne: - Ingen av dem. Advokat: - Var noen av dem jenter? Vitne: - Kødder'u med meg? Dommer jeg tror jeg trenger en ny advokat. Kan jeg få en ny advokat? Advokat: - Hvordan ble Deres første ekteskap avsluttet? Vitne: - Ved døden. Advokat: - Og ved hvem sin død ble det avsluttet? Vitne: - Ved hvem sin død tror du det ble avsluttet? Advokat: - Kan De beskrive dette individet? Vitne: - Han var cirka middels høy og hadde skjegg. Advokat: - Var dette en mann eller kvinne? Vitne: - Gjett. Advokat: - Doktor, hvor mange obduksjoner har De foretatt på døde mennesker? Vitnet: - Alle mine obduksjoner har vært foretatt på døde mennesker. Vil de at jeg skal gjenta det? Advokat: - Husker De på hvilket tidspunkt De obduserte avdøde? Vitne: - Obduksjonen begynte rundt halv ni på kvelden. Advokat: - Var Mr. Denton død på dette tidspunktet? Vitne: - Nei, han satt på bordet og lurte på hvorfor jeg obduserte ham. Advokat: - Er De istand til å avgi en urinprøve? Vitne: - Eh ... .. er De i stand til å stille det spørsmålet? Advokat: - Doktor, før de foretok obduksjonen, sjekket De om avdøde hadde puls? Vitne: - Nei Advokat: - Sjekket de blodtrykket? Vitne: - Nei Advokat: - Sjekket De om vedkommende pustet? Vitne: - Nei Advokat: - Så det kan altså tenkes at pasienten var i live da De begynte obduksjonen? Vitne: - Nei Advokat: - Hvordan kan De være så sikker, doktor? Vitne: - Fordi hjernen hans befant seg i et glass på skrivebordet mitt. Advokat: - Jeg skjønner, men kan det likevel tenkes at pasienten var i live? Vitne: - Ja, det kan tenkes at han var i live og drev advokatpraksis.
propp Skrevet 3. november 2007 #2 Skrevet 3. november 2007 setter ikke akkurat advokater i noe godt lys:)
Cat.68 Skrevet 3. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 3. november 2007 Hehehe, nei, fikk den på mail av ei veninne. hvordan da, står den der??
Gjest Skrevet 3. november 2007 #5 Skrevet 3. november 2007 Jepp, mannen min leste det ihvertfall opp for meg derifra:p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå