Anonym bruker Skrevet 3. november 2007 #1 Skrevet 3. november 2007 Lillegutt på 8 uker har spist bra hele tiden, men har nå begynt å begynt å styre veldig mye ved puppen. Klarer ikke å roe sge og spise, gråter og slipper gang på gang. Han har fra starten av fått en og annen flaske, men nå må vi stadig oftere gi ham flaske fordi han ikke klarer å die. Noen som har erfaringer med dette, og som har forslag til hva vi kan gjøre for å få ham til å roe seg ved puppen?
Tpop Skrevet 3. november 2007 #2 Skrevet 3. november 2007 Jerg har også gitt noe tillegg da jeg ikke alltid har nok i puppen. Nå har han begynt å bli litt mer urolig ved puppen. Han er også 8 uker i morgen. Det vi har observert er når jeg har lite og han må suge to-tre ganger før han svelger så gidder han rett og slett ikke suge. Så da er det bare å skifte pupp til det samme skjer der. Eller at han begynner å bli mett blir han kjempesint for da er han bare sugen, men han vil ikke ha mat men smukk. Da sovner han som regel rolig med engang. Eller når melken ser utvannet ut. Vet ikke hvorfor melken er sånn, men den er ikke hvit, men nesten som jeg skulle ha halvblandet det med vann. Da kan jeg bare finne flaska. Hvis han har noe luft i magen så blir han også urolig, da må jeg ha han opp for å rape, da roer han seg igjen ved puppen.Noe annet svar har jeg ikke desverre. Vet noen hsar skrevet her tidligere, at de må sitte i et rolig og mørkt rom for at bebien skal suge ordentlig, men det virker ikke som det er problemet her, og skulle det bli tilfelle så finner jeg nok flaske fram for godt:)
mommytil2gutter Skrevet 3. november 2007 #3 Skrevet 3. november 2007 Samme problem her....Jeg ammer han på soverommet foreløpig og det hjelper de fleste gangene. Vanskelig å få til når storebror er hjemme. Håper det går over snart fordi jeg kan ikke holde på sånn (han er bare 3 måneder) De kaller dette for brystvegring, men jeg har klart å få han til å spise nok fram til nå i hvert fall. Jeg har en stor gutt, så det er ikke noe fare for at han ikke får nok akkurat nå (han veier rundt 8 k allerede). Og jeg tror kanskje problemet her er at han vil spise mindre en jeg tror, så jeg prøver å amme han for ofte. Før kunne han spise hver time eller hver 2 timer, nå kan han godt vente lengre. Kanskje din holder på å endre spisemønstret sitt?
spireliten Skrevet 3. november 2007 #4 Skrevet 3. november 2007 Vår på 6 uker holder på slik når han har vondt i magen og han plages, eller at det kommer for mye melk. noen ganger er det bare smokken han vil ha.
Gjest Skrevet 3. november 2007 #5 Skrevet 3. november 2007 Kanskje det er dette som skjer med gutten vår.. Han er litt over 3 mnd, VET jeg har lite melk når kvelden nærmer seg derfor så får han i tillegg på kvelden. Ellers når jeg ammer han så suger han litt, slipper og sånn er det en god stund. Begynner å gråte, høres ut som han har vondt ellerno.. Kanskje jeg ikke har nok, at han bare blir forbanna?
Gjest Skrevet 3. november 2007 #6 Skrevet 3. november 2007 Pluss at han har vært plaga med luft i magen de siste ukene. Kanskje kombi av dette som gjør han frustrert/sint?
Gjest Skrevet 3. november 2007 #7 Skrevet 3. november 2007 Noe som fungerte bra for oss var å amme hud mot hud. Jeg dro opp genser for å amme og gullet fikk være i bleie, også tullet jeg oss inn i et varmt pledd. Det fikk ham ofte til å roe seg litt, selv om ting plaget ham.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå