JANUAR GLEDE Skrevet 3. november 2007 #1 Skrevet 3. november 2007 har termin rundt jul, hvordan planlegger dere jule feiringen? Jeg har jo lyst til å være sammen med barna mine og jeg synes ikke det er koselig uten dem jul, derfor vil ikke jeg sende dem til svigers eller noen andre, men jeg er veldig usikker på hva som er best. Jeg er redd jeg får rier i julen=0 Noen råd?
Athina' Skrevet 3. november 2007 #2 Skrevet 3. november 2007 Har termin 6 jan jeg også, men lar meg ikke stoppe av det da. Skal feire jul sammen med mamma og kjøresten hennes vi som er 3 mil unna dvs 4 mil unna sykehuset, men får man rier så har man god tid til å gjøre det man skal vettu :-) Er jo 2 uker før termin så kos deg med barna i julen du :-)
JANUAR GLEDE Skrevet 3. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. november 2007 så koselig da:) Tror ikke svigers vil komme, de har fått et nytt barne barne i år og vi har sannsynligvis ikke huset til da, så det blir litt vanskelig med plass i denne leiligheten. Jeg tror den lille kommer 14 dager før, jeg har nemlig adri født til termin, de andre kom to til to og en halv uker før, men som du sier vi må bare kose oss med barna og se hva som skjer;) Takk for råd!!!
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 3. november 2007 #4 Skrevet 3. november 2007 Hei! Vi har hatt det samme dillemmaet vi også... Termin 2.juledag... Har ikke lyst å risikere å "ødelegge" julaften for sønnen min, så vi skal ha fullt hus (med overnattingsgjester) hos oss i jula - sånn at vi skal slippe å reise avgårde, og sånn at vi har barnevakt hjemme hos oss hvis fødselen skulle starte. Jeg kan heller ikke regne med at jeg har så veldig god tid hvis noe skulle skje, for jeg fødte på 5 timer med førstemann, og det går jo ofte enda fortere med nr.2...
snuppelure 74 Skrevet 3. november 2007 #5 Skrevet 3. november 2007 Jeg har termin 5 Januar og vi skal feire jul hos mine foreldre som bor bare 5 min kjøring fra oss Ene broren min og dattern hans skal også feire julen der Tviler sterkt på at det blir no fødsel så tidlig, gikk 15 dager over sist;) Men skulle det skje så er hun jo allerede hos barnevakta da
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 3. november 2007 #6 Skrevet 3. november 2007 Det hørtes ut som en god plan :-) Jeg regner heller ikke med å føde i jula, men en vet jo aldri... Men som de sier: Har en først tatt med regntøy, så begynner det IKKE å regne, he he.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2007 #7 Skrevet 4. november 2007 Jeg har termin 26.12 og skal ha planlagt ks 18.12 :-) Har en gutt på 2 år fra før. Håper jeg kommer meg hjem til jul, men jeg må nok regne med å være minst 5 dager på barselavdelingen. Vi skal ta det veldig med ro i år, og bare være hjemme. Regner med at gutten vår skal være en del hos besteforeldre og sammen med tanter og onkler som kommer "hjem" til jul. Jeg vil gjerne at gutten min skal kose seg i jula selv om jeg må regne med å ta det litt med ro. Har sagt i fra om at gutten vår og mannen min gjerne kommer i juleselskaper, men at jeg selv vil se an formen litt :-) Ellers regner jeg med å få en del besøk selv da.
JANUAR GLEDE Skrevet 4. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 4. november 2007 Hei vi har og så et 12 år gammelt barn og hun ga beskjed om at jeg ikke fikk lov å ødelegge julen, med fødsel og sånt. De er veldig direkte og uskyldige i denne aldren he he Jeg får jo litt dårlig samvittighet hvis fødsel skulle begynne men hun blir nok stolt allikevel:)
"gullet" Skrevet 4. november 2007 #9 Skrevet 4. november 2007 kjenner igjenn d m 12 åringen, vi har også ei på 12 og en på 7, de har vært veldig bekymret for jula da termin r 26.12, men skal ha KS 17.12, så jeg vil jo komme hjem før julaften... vi skal lage julemiddagen sammen før KS og så skal vi bare ta opp fra fryseren og varme opp i langpanne på julaften... vi kommer bare til og ta d veldig m ro og bare være hjemme, har svigerfar borti gata, så kan hende at de rusler seg en tur ut på kvelden, men jeg blir altså hjemme og slapper av...
Prinsessemamma:-) Skrevet 4. november 2007 #10 Skrevet 4. november 2007 Jeg har termin 28 des. og har invitert svigers til oss - så da har vi barnevakt her om det skulle skje noe - håper hun venter til januar da, gjør alt litt enklere - men mannnen min mener det hadde vært morsomt med nyttårsbarn pga sikkert veldig gøy å se rakettene fra 12 etg (føden) på Ahus - jeg driter i rakettene og håper på at veslejenta venter til 2 el. 3 januar i det minste :-)
JANUAR GLEDE Skrevet 4. november 2007 Forfatter #11 Skrevet 4. november 2007 Hei igjen så bra at dere kan planlegge sånn;) Jeg har fått vite at jeg har en veldig lavt liggende placenta(morkake), den oppfølges veldig nøye, jeg skal på kontroll på mandag. Så vi får se om de ambefaler en KS. Da kan de vurdere om de skal gjøre det i ca 20 ende eller ikke. Da er det bare tre dager mindre enn det som er vanlig i fødsels tiden, nemlig 14 dager før eller etter. Og jeg tror det vil gå bra med den lille:) Så herlig at det går mot målet uansett jenter Gud så flinke vi har vært, Jeg har to spikre i lyskene men jeg ser frem til å avslutte denne lange reisen. Også Gleder jeg meg noe sååååååååå innmerrig til å holde den lille i mine armer=))) Søndags klem til dere;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå