Gå til innhold

innsprert av annet innlegg: ang forlovelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva syns dere en forlovelse går ut på?

frieri, avtale det osv osv??

min mening er at mannen skal fri og at man da gifter seg innen ett par år (i mitt tilfelle må jeg vel gjlre det selv, men men)

men vet i mange tilfeller der par planlegger forlovelse oxo skal mannen fri når di finner ut at di vil gifte seg, dobbelforlovelse?? hmmm

er det bare meg som syns det blir litt dumt??

klandrer ikke folk som har gjort det slik, men jeg vil høre noen synspunkter på hvorfor og hvorfor ikke:) eller for og imot:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig med deg... mannen frir og man gifter seg innen et par år...

Syns det er teit å forlove seg bare for å forlove seg... eller forlove seg enda en gang når man skal gifte seg liksom...

men men.. folk er forskjellig! noen er raske.. mens andre har sirup i r*va... som sambo.. sammen i seks år nå! hehe ;)

Skrevet

Jeg har vært forlovet en gang før, men da vi forlovet oss så var det ingen planer om bryllup inni bildet. Nå i ettertid synest jeg bare det var en tåpelig greie av meg, hvorfor forlove seg når man ikke skal gifte seg? Nå har jeg da funnet mannen i mitt liv, vi har vært sammen endel år og har verdens deiligste lille snuppe sammen, og til sommeren skal vi gifte oss. Men vi er ikke forlovet, det gjør jeg ikke om igjen. Rett på giftingen vi. :-)

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

I mine øyne er et par forlova når de har bestemt seg for å gifte seg med hverandre. De trenger ikke avtale når de skal gifte seg da.

Jeg synes det er så rart med par som har bestemt seg for å forlove seg om noen måneder...hva er det liksom? Det er jo ikke slik det funker!

Og hva med de som er forlova i maaaange år fordi den ene av partene ikke har lyst til å ha et bryllup...hvorfor er en forlova da?

For meg har det ingenting å si hvem som spør.

Skrevet

For meg er forlovelse en slags forpliktelse til å gifte seg, hvis ikke kan man jo bare forbli samboere. Synes ikke det må skje innen 1 år som kanskje var mer vanlig før, men når det passer den enkelte praktisk og økonomisk.

Skrevet

Helt ærlig. Ser på forlovelse som noe tull. Finnes ikke en eneste forpliktelse i det. Er jo gammel nok til å ha sett noen forlovelser. Noen forlova seg annenhveruke (nesten) i tenåra og byens løse fugler har vært forlova i tjue år til og fra. (Hikk, øi...harru sett foråveden min?...)Beklager, men i noen tilfeller blir det latterlig.

Skrevet

Forlovelse er jo noe man gjoer foer man gifter seg, og jeg mener det er ok aa vaere forlovet lengre enn 1 aar...

Jeg har garantert rekorden paa korteste forlovelse med ring paa fingeren av alle her....for mannen gikk paa kne og fridde med diamantringen bare noen timer foer vi giftet oss.

;o) Men det var fordi han ikka hadde somla seg til noen ring foer da..

Skrevet

Bryr meg ikke så mye om andre forlover seg uten å gifte seg. Vi valgte å ikke kalle oss forlovet. Han fridde, vi bestemte oss for når vi skulle gifte oss. Men vi hadde ikke ringer eller var forlovet frem til vi giftet oss.

Skrevet

Forlovelse er temmelig gammeldags da. Før i tiden "skulle" man jo gifte seg innen et år etter inngått forlovelse, nå forlover folk seg i hytt og pine uten å ha noen plan om når eller OM de skal gifte seg en gang.

Hva er vitsen egentlig? Er man "mer" kjærester enn når man bare er samboere? Hehe..

Skrevet

Ser på forlovelse sånn at da skal man gifte seg med den personen etter hvert.når er opp til den enkelte.Vi forlovet oss i sep,men skal ikke gifte oss før vi har spart opp penger så vi slipper lån for å ha et bryllup.Det vil altså si at vi kommer ikke til å gifte oss på mange år enda hehe.

Skrevet

En av partene frir, men kjøper ringer og setter en dato for bryllupet innen max 2 år.

Det året jeg og mannen min ble sammen, så ble vi kjærester i februar, han fridde i juli og vi giftet oss i juni året etter. Heeeelt perfekt :))

Skrevet

Vi snakket jo om det å gifte seg (det gjør vel alle?)

vi var begge enige om at vi ville gifte oss en gang i fremtiden.

han overrasket meg med frieri i jula i fjor.

for oss var det vel et skritt videre.. vi forlovet oss fordi vi elsker hverandre og vil leve sammen resten av livet, og fordi vi vil gifte oss. vi hadde ikke planer om å gifte oss med det første.

ble først bestemt sånn ca årstall i sommer.

vi skal gifte oss i 2011 eller 2012. :)

Skrevet

Vi forlovet oss for snart 8 år siden. Men det var ingen planer om bryllup da og det er det enda ikke

Skrevet

Marie1978: hvis dere har avtalt å gifte dere til sommeren, så er dere faktisk forlovet.....

Å forlove seg betyr å "love seg bort", altså å gjøre en avtale om at man vil gifte seg og dele resten av livet med hverandre. Med mindre man gifter seg helt spontant uten å ha avtalt det i forkant så MÅ man nesten innom forlovelsestiden. Uansett om det er ringer med i bildet eller ikke.

Skrevet

u/t: HMMM:...hvorfor la mitt innlegg seg mye lengre oppi tråden når jeg skrev det akkurat nå? Det var rart.

Skrevet

Vi har vært forlovet snart 8 år. For oss betyr forlovelse at vi har samme forpliktelser overfor hverandre som om vi skulle være gift. Vi har også planer om å gifte oss, men vi skal gjøre det den dagen vi har tid, lyst og overskudd. I tillegg gjør en ring på fingen at andre mennesker muligens oppfatter som et gift par, og det i seg selv er mere stuerent og kan gjøre at enkelte mennesker benahdler oss med mer respekt enn de ville gjort om de ikke såg en ring.

Skrevet

Fordi du var inne på Marie98 sitt innlegg da du skrev svar og da blir ditt svar lagt under hennes som et svar på hennes innlegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...