Gå til innhold

utflod eller fostervann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser fostervann ut?

Er det helt blankt akkurat som vann eller er det som utflod?

Hvordan vet jeg hva som er hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt at fostervann er helt tyntflytende, og blankt, kansje litt lys rosa av farge, og om det tørker i en mørk truse, så blir det ikke flekk av det, slik som det blir av utflod.. For utflod som tørker blir jo hvitt.

Også lukter det vist som sæd...

Er det jeg har hørt i allefall. :)

Skrevet

Hvis du er bekymret så ta kontakt med føden. Der kan du ta en smertefri test der du får svar på to minutter..

Lykke til! :-)

Skrevet

jeg hadde samme prob. jeg var på haukeland på sjekk.. vist du tror det er fostervann så reis inn. jeg lakk ikke. de tar sparketest, gynk. sjekk og ul.

Skrevet

Tar di alt dette hvis du er i tvil om du lekker fostervann eller om det bare er utflod?

Må vel "lekke" masse hvis jeg skal tåre å ringe inn å be om å få komme til sjekk??

Skrevet

Vet ikke hvor mange uker du er, men på meg tok de bare en slik enkel q-tipstest grunnet misstanke om at jeg lak fostervann.. Jeg var da 37 uker på veg. Bare ring dem å si at du er bekymret.

Lykke til. :-)

Skrevet

Er det nødvendig å ringe viss man er usikker på om man lekker men det er veldig veldig lite? Har vært litt usikker 2-3 ganger på om det har vært fostervann eller utflod, men det har altså vært begrenset mengde og stoppet opp igjen, så jeg har tenkt at om det var fostervann så kan det ikke være så farlig, siden vi produserer nytt hele tiden. Er det dumt? Burde jeg få det sjekka uansett? Tenker at jeg ikke kan fly inn på sykehuset annenhver dag å få det sjekka liksom...

Skrevet

jeg tenker presis d samme som deg nederst der anonym....har ringt jeg mn vet ikke om det er å bekymre meg for mye.jordmoren sa eg konne bare se d litt ann også.håper noen svarer deg for det samme lurer jeg også på...!

Skrevet

Er du i tvil, så krev en sjekk. Og ikke bare det, be dem ta en PROM - test av deg. Grunnen til det er at du kan ha en såkalt "høy lekkasje", og da ser de det ikke, verken på ultralyd eller ved å stappe hånda inn "you know where".

Og du skal ikke lekke fostervann mer enn maks 3 dager før fødselen settes i gang pga infeksjonsfare. Og det er heller ikke bra med for lite fostervann.

Og så bør det tas en GBS-test (Gruppe B streptokokker). Den ga utslag på meg første gang jeg var inne for å sjekke om jeg lekket fostervann.

Er du heldig, så er det bare vannaktig utflod - noe osm forsåvidt er normalt mot slutten av svangerskapet.

Med de erfaringene jeg har ville jeg slettes IKKE slått meg til ro med hva en tilfeldig jordmor sier på telefonen. Hennes interesse er: Gi et så forsvarlig råd at hun/arbeidsgiveren ikke får erstatningsansvar om det går galt. Eventuelt unngå unødvendig ekstraarbeid - fordi det oftest går bra.

DU derimot skal leve og ånde for dette barnet resten av livet. Hvorfor ikke passe på det allerede nå. Det er ditt ansvar. Og det er bare du som kun har ditt barns beste i tankene.

Lykke til!

Skrevet

synes også dette er vanskelig. Ringt føden, skulle bare se det an.

Jeg har utflodlignende med litt rødlig farge på. Kan jo vær rster av slimproppen, fordi den gikk i går??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...