Gå til innhold

Kan gutter og jenter "bare" være venner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er en av de ute etter noe mer?

I 14-16års alderen var vi en stor gjeng med jenter og gutter som var mye sammen, og jeg hang spesiellt sammen med en gutt, og såg på han som en super god venn og det var aldri noe i luften mellom oss på noen annen måte enn som venner.

Når jeg begynnte på videregående, måtte jeg pendle på skolen og tok bussen sammen med en jevnaldrende gutt som før var en bekjent men som da ble en god venn. Vi hadde kjærester på hver vår kant, og såg derfor på hverandre som gode venner.

Dette trodde jeg da, og nå har begge disse guttene sagt at de var forelsket i meg, men turde ikke gjøre noe med det da.

Er dette tilfeldig eller har jeg rett når jeg sier at gutter (som oftest) ikke ser poenget i å være "bare" venner med jenter?

Dette gjelder så klart ikke venner som møtes i par, slik som jeg og sambo er venner med naboene som er gifte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De guttevennene jeg har hatt har ikke klart å holde fingrene fra fatet ihvertfall.....Tror kanskje de ikke ser helt behovet med å være bare venn med ei jente.

Skrevet

Selvfølgelig kan man bare være venner!

Ikke alle gutter som er så enspora (nå tenker jeg på voksne mennesker da, vært ute for det samme som dere nevnte i tenåra).

Gi gutta litt kred da, dette blir litt som mennene som er redd alle homofile skal rive av de buksene hehe ;o)

Skrevet

Jeg var veldig god venn med en gutt på ungdomsskolen og på videregående - og det var aldri noe mere verken fra han sin side eller min sin side. Når vi en sjelden gang møtes nå så snakke vi sammen som gode venner..Så jeg tror gutter og jenter kan være gode venner, uten noe annet i tankene..

Skrevet

Klart man kan være venner.

Jeg har da hatt flere guttevenner jeg. Går som regel fint det også! :)

Skrevet

Ja! Jeg har, og har hatt hele livet, venner som er gutter og bare venner! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...