Gå til innhold

Har han lov og si sånn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnefaren skal ha snuppa i morgen i 6 timer. Han pleier som regel og se henne en gang i uka el når det passer han. I dag sente han meg mel og ba meg ha henne klar rundt 2 i morgen. Det var jo greit det men så skriver jeg tilbake "Når kommer du med henne hjem, og hvor skal hun være" Jeg vil jo gjerne vite hvor ungen min skal være i 6 timer med tanken på at han ikke har noe sted og bo! Han bor nemelig hjemme hos foreldrene til dama si på det bitte lille rommet hennes.Ja i know det er litt rart med tanken på at dama er 21 og han er 25år.

Men tilbake til saken. Som svar på mel fikk jeg "jeg kommer og henter henne kl 2 og ikke mas mer om hvor hun skal være"

Har jeg virkelig ikke rett på hvor ungen min skal være i 6timer? Skal han sitte på cafe med henne i 6 timer da? Uff blir litt beskymret jeg, han ser henne ikke så ofte, og nå forventer han at jeg skal bare gi henne til han uten noe spm.

Ja, dette ble litt klusete men håper noen kan svare meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det går nok sikkert bra. han er jo hvertfall intresert i å ha henne og tar sikkert godt vare på henne.

spør heller hva de har gjort når de kommer tilbake så får du sikekrt svar og har han gjort noe utilfredsstillende kan du jo ta det opp med han da.

Skrevet

Men det som er saken er at han kan ingenting om datteren vår. Sist gang så ga han ikke mat til henne på 4timer. Og jeg hadde pakket med middagsglass og brødskive forklarte han jo alt sammen! Det er derfor jeg beskymrer meg sånn om henne og hvor hun er! Det er ikke uten grunn liksom.

Nå ringte han meg i stad og da sa jeg at jeg skulle vite hvor han skulle med henne. Og da svarte han at nei, han skulle ikke ha henne alikavell for jeg maste sånn og at han skulle ta henne fra meg på hans måte:S

Uff kan han ikke bare oppføre seg som et voksent menneske og ikke en drittunge på 12år.

Skrevet

hmm da er jo saken litt anderledes da, men da får du gå til barneværnet og kreve sammvær under tilsyn. vet ikke om barneværet er den rette plassen, men de kan sikkert hjelpe deg.

Skrevet

Ja jeg tror jeg skal ringe dem på mandag:) Takk for hjelpen!

Skrevet

Du har faktisk ikke krav på å vite hvor samvær skal være hen nei

Skrevet

Ja vel, så da kan han bare sitte på kafe med ungen min i 6timer da. BF har ikke noe sted og bo og henger i et dårlig miljø. Det er jo derfor jeg vil vite hvor hun skal være!

Skrevet

hun har kanskje ikke krav på det men enhver oppegående pappa burde vel ikke ha noe imot å fortelle hvor de skal vel, når ble det så inderlig ille å være såpass grei at man sier fra? jeg hadde heller ikke likt å sende fra meg sønnen min under slike forhold

Skrevet

Ja, men han vil ikke si det. Har samme problem hver uke han skal ha henne. Og det er derfor jeg blir litt skeptisk:S

Skrevet

problemet blir jo ikke bedre om du vet hvor hun er? om han ikke mater henne og slikt så gjør han det vel ikke noe mer om du vet hvor henne er?

å hvordan kom dere fram til denne avtallen om samvær? har dere vert på FVK? om dere har en skriftlig avtalle så har du skrevet under på den og må forholde deg til den, akkurat som far egentlig skal. men at han ikke følger den gjør det ikke noe mer rett at du ikke følger den. to feil blir ikke en rett om du kjønner?

om du ønsker og vite hvor barnet er under samvær kan du få skrevet inn det i avtallen.

jeg anbefaller dere og dra på FVK og skrive om avtallen, eller lage en skriftlig avtalle som begge skal forholde dere til. får det høres ikke ut som om dere har det noe ryddig nå.

Skrevet

Jeg har vært hos advokaten min og laget en avtaler hvor han skal ha henne 3ganger i uka(par timer) i 2mnd som han må følge hvis han gjør det så kan han ha henne 2dager i uka og overnatting fra lør til søndag. Og den avtalen har han skrevet under på! Problemet er at han ikke følger det. Han ringer når det passer han og forventer og ha snuppa med en gang. Jo saken er at han ikke har noe sted og bo som sagt! Han vil ta med snuppa hjem til fam til dama hans, men jeg mener da at det er et sted hvor jeg ikke vil at datteren min skal være.. Bla de røyker inne, masse mennesker som flyr ut og inn huset, ungene der på 2år legger seg halv 3på kvelden og sover på dagen osv. Dette vet jeg fordi dama hans har fortalt meg det(jeg kjente hun før de ble sammen) Hadde dette vært ordentlige mennesker så hadde det vært helt greit for meg men sånn er det altså ikke! Jeg har foreslått til bf at han og dama hans og snuppa kan gå til en park el whatever. Bare ikke opp til henne! Han vet det plager meg og derfor nekter han og si hvor han skal med henne! Her om dagen så skulle de to passe jenta mi og da gå snuppa hjem sikkelig sulten(hun hadde fått 30ml mme på 4timer) og hun hadde masse glitter og brunkrem i fjeset(pga dama hans hadde drevet og klemt henne) og huden hennes var helt rød og irritert.. Jeg sa til bf at dette ikke måtte gjenta seg igjen, og han sa at det ikke skulle.. Off dette ble rotete, men det jeg vil fram til er at jeg vil bare vite hvor jenta mi skal være thats it! Jeg vil vite at hun har det bra og får det hun skal. Ikke no mer.

Skrevet

Hvis han virkelig har sagt at han skal ta fra deg ungen på sin måte så er det en direkte trussel og slikt ville bekymret meg aller aller mest! Jeg foreslår at du tar en trussel alvorlig, og tar kontakt med barnevernet og melder fra - det er ikke så mange andre som kan hjelpe her!!!! Og skjer det noe med datteren din under samvær, det ville vært forferdelig, men på toppen av det hele er det da du som blir anmeldt for omsorgssvikt - siden du har sendt barnet til et utrygt sted. Barnet er faktisk ditt ansvar også under samvær - juridisk sett. Siden du allerede har en advokat regner jeg med at dere har saken under kontroll.

Vedr de andre barna i det huset der så ville jeg vært bekymret på deres vegne også. Ikke det at man egentlig har noe med når andre legger barna sine etc, men røyking inne er nå regnet som omsorgssvikt, og det skal være kommet et lovforslag som medfører at man kan få bot om man røyker med barn i bilen. Bare til opplysning.

Håper det ordner seg! Glad jeg slipper slike forhold for ungene mine!

Skrevet

Beklager men jeg skjønner barnefar her. Jeg føler du er veldig kontrolerende og masete. Når han ikke får ta med barnet til der han bor, er det ett overtramp fra din side. Du kan si hva du ønsker, men du kan ikke nekte han det.

Er det ett så stort problem for deg får du avtale med advokat til å få endret samværs avtalen. Han holder den jo ikke enda, så da burde dere få endret på den eller gjort noen tiltak. Mener du at han ikke er i stand til å ta vare på barnet, får du få fingeren ut og gå til de instanser du burde. Da får heller andre avgjøre om han er i stand til å ta seg av barnet eller ei, er han ikke det så mener du jo riktig. Klarer han å ta seg av barnet, har kanskje du ødelagt endel av det forholdet far og barn kunne hatt.

Skrevet

må bare si at jeg skjønner din bekymring! i en slik, hva skal jeg si, ustabil tilværelse så hadde jeg og krevd å vite hvor min datter var når hun var med sin far!

vet jo ikke alt om saken. men forstår den frykten din! fordi om han er faren av DNA betyr det absolutt ikke at han er skikket til å være en pappa!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...