Gå til innhold

Sex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke blitt noe av det i 1. tri. Nå er jeg i begynnelsen av 2. tri og føler meg mye bedre og det er ikke helt utenkelig lenger. Det jeg er redd for er å begynne å blø etterpå. Er det normalt hvis man blør etter sex i 2. tri? Skal man ringe lege selv om man tror at det er sex som er årsaken til blødingen?

Har nesten lyst til å droppe det for å ikke utsette meg selv for engstelse ang eventuelt blod eller smerter, men det går jo ikke å tenke sånn heller..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen kan blø litt og ha litt smerter etter samleie/orgasme, mens andre ikke merker noe. Det som er sikkert er at sexen i seg selv ikke skader baby. Hvis du blør etter samleie kan du jo ta det opp med lege/jordmor, men det er ikke farlig å ha sex under et friskt svangerskap. Forrige gang hadde jeg forliggende morkake og masse blødninger, og fikk sex-forbud. Men morkaka ligger som regel ikke der nede da. Hvis du blør friskt blod og mye (som en menstruasjon) bør du komme deg inn på UL for å sjekke morkaka, men ellers tror jeg det går helt fint.

=)

Skrevet

jeg leste akkurat inne på ukeoversikt for uke 17 at det er ganske vanlig og ikke noe farlig i det hele tatt med litt blødninger etter at en har hatt sex fordi slimhinnene er litt "sprøere" enn vanlig. Jeg er i samme situasjon som deg og har ikke hatt sex i 1.trim, men nå er formen og lysten på vei tilbake, men litt engstelig for dette med blødninger. Sjekk uke 17 oversikten, jeg ble litt beroliget av det;-)

Skrevet

jeg har blødd etter sex to ganger (er nå 27+1), og begge gangene hadde vi hatt sex dagen før også. så nå gjør vi det ikke fullt så ofte, og det har gått helt fint:) jeg var forresten over 20 uker da det hendte, så jeg tror ikke det er så vanlig før litt uti 2.tri.. jordmor sa at det var ingenting å bekymre seg over:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...