Gå til innhold

Nå blir det ikke mer mat på katteskinnet!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Måtte ta ut alt som sto i skapet under vasken pga vannlekasje. Og hva åpenbarte seg der? Jo hauger med museskitt. ÆSJ, måtte brekke meg. Er bare to uker siden jeg sist hadde alt ute pga vannlekasje og da var det ikke noe lort der.

Så nå får katta jaggu dra seg ut av sofaen og gjøre litt nytte for seg her. Nå er det slutt på at han ligger inne og drar seg hele dagen, og jammen ligger han inne om natta også. Nei, har han tatt jobb som gårdskatt, får han oppføre seg som en også. Jeg har til og med latt han få beholde de edlere deler for at han skulle være en aktiv musejeger. Så nå har han fått grei beskjed, enten fanger han mus, eller så mister han nøttene. Og så har han fått beskjed om at han nok har misforstått litt. Det er ikke småfugler som er problemet, men MUS. Han kommer nemlig til stadighet dragende med svarttrost som han har fanget. Men mus, nei se det har jeg ikke sett.

Fordømte også. Jeg hater å ha mus i huset, er to år siden sist. Jeg føler plutselig at jeg må vaske alle skap og kast all mat. Selv om det bare er i dette ene skapet jeg har funnet spor, så vet jeg at den kan ha vært andre steder også uten at jeg vet om det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner frustrasjonen din! Kjedelig når musefangeren ikke gidder å gjøre jobben sin. Du får sette han i skapet en natt ;)

Men din katt fanger i allefall noe da... Du skulle sett mine om vi mot formodning skulle få inn noe levende i huset. De kan gjerne følge etter, følge etter og følge etter - men drepe??! Er du gal, man skitner da ikke til sine hvite poter med mord..! Heldigvis bor vi i leilighet i 3. etage og har aldri hatt gnagerproblem. Men i forrige leiligheten kom det inn både mus og frosk, og gjett hvem som måtte ordne opp i det? Joda, det var matmor det ;)

Skrevet

Æsj! ekkelt!! Få katten i arbeid du hehe. Men vær glad du ikke har rotter i nærheten for det er ti tusen ganger verre enn mus! :-P

Skrevet

skriver under på den(rotter er ILLE)...bodde i et gammelt hus her i halden en stund....hadde svææære rotter i kjelleren. De var så store at jeg ikke turte å slippe hunden min ned(hun var valp da)...*grøss*

Håper katta di finner frem instinktene sine;)

Skrevet

Jeg skjønner hvordan du har det med late katter, jeg har to!!

Jeg var plaget med sånne langbeinte edderkopper her i høst... men katten gadd ikke å ta dem.. bare lå å så på at de gikk over gulvet og omntrent gikk over snuten på katten..

Katter er sære dyr.... =)

Skrevet

Kommer nok aldri til å få det problemet i mitt hus!!

Jeg har to katter;

hokatten tar alt av insekter, fra mygg, fluer, edderkopper og t.o.m veps. Men ikke noe større ;)

Hankatten, som forsåvidt er kastrert, er virkelig en jeger! Han kommer gjerne opptil fem ganger om dagen for å vise bytte sitt, som oftest er en mus. Nå når det har vært lemen-år her, så står han klar med drapsblikket, og INGEN slipper unna ;) (Katter spiser jo ikke lemen, men tar gjerne de av dage)

Jeg tror nok det er litt individuelt kanskje? Noen liker å jakte, andre ikke. Men alle katter har jo jaktinnstinkt, selv om det kanskje hos noen ligger mer i dvale ;)

Skrevet

Går utifra det er noe ironi i dette. Og all fangst han måtte komme med, selv om det er fugl og ikke mus, må han få skryt for (om han så drar det inn i hus) han vil jo bare vise fangsten sin :D

Skrevet

Det var litt ironi, men mest frustrasjon. Må innrømme at jeg har gitt han mat. Og nå har jeg lagt ut musegift, under kjøkkenbenken, og i låsbare bokser i stallen.

Men jeg liker ikke at han kommer inn med fangsten sin. Spesielt ikke etter at han kom inn med en svarttrost og la seg til å spise denne under stuebordet. Den stakkars fuglen våknet til live under herremåltidet og ønsket ikke å være hovedrett. Så den flakset med vingene og kom seg vekk fra den overraskede katta. Men den var uten føtter og stjert så den hadde ikke styring på flyinga si, og klasket rett i panna på meg så blod og gørr skvatt veggimellom.

Nei, han får ikke noe skryt når han kommer inn med det han har fanget. Har faktisk ikke gjort det etter at jeg ble krakilsk over den haleløse fuglen...

Skrevet

he he he, høres ut som en ekte Pusur det der:):):)

Skrevet

My. God.

Det, er den aller verste/beste kattehistorien jeg har hørt. Noen gang. o_O

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...