Anonym bruker Skrevet 3. november 2007 #1 Skrevet 3. november 2007 Lurer på om vi skal ha vugge til de første månedene eller bare flytte sengen inn på soverommet... Har en kurv som jeg skal bruke til soving på dagtid, også bruke vognen til dette når det er litt mildere ute (termin i desember). Hva skal dere gjøre/bruke?
Athina' Skrevet 3. november 2007 #2 Skrevet 3. november 2007 Jeg skal ha seng på soverommet og BabyDan vugge på stua.
lille_me85*Fødeklar* Skrevet 3. november 2007 #3 Skrevet 3. november 2007 Vi skal ha sprinkelsengen på soverommet og vugge i stuen. Men jeg husker med førstemann så syntes vi han ble veldig liten nede i den stor sprinkelsengen så vi brukte vogn-baggen(har simo kombivogn) oppi sprinkelsengen slik at det ble lunere rundt han. Men når han ble litt eldre tok vi baggen ut av sengen.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 3. november 2007 #4 Skrevet 3. november 2007 Vi skal ha sprinkelseng på soverommet og pappa har laget vugge som vi skal ha på stua, til å sove i på dagtid.. I allefall slik vi har planer om, ting kan jo endre seg når babyen kommer, siden vi er førstegangs..
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 3. november 2007 #5 Skrevet 3. november 2007 vugge i stua, sprinkelseng på soveromet=)
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 3. november 2007 #6 Skrevet 3. november 2007 Vi skal ha kurv som skal være på soverommet vårt, og som lett kan flyttes til stua ved behov.. Har sprinkelseng på barnerommet, hvor lillejenta skal flytte over til når hu er ca fire mnd, for da skal kurva gå videre til søstra til sambo som venter barn.
mamma til 2 små:=) Skrevet 3. november 2007 #7 Skrevet 3. november 2007 Jeg skal ha vugge i stua og seng på soverommet
HoneyBee <3 Skrevet 3. november 2007 #8 Skrevet 3. november 2007 Vi skal ha vugge på stua og seng på soverommet
saray Skrevet 4. november 2007 #9 Skrevet 4. november 2007 vi har begge deler.min far laget vugge til han første når han kom,men den er litt lite så byttes fort ut.så har sprinkelseng å
januarbaby+maibaby Skrevet 4. november 2007 #10 Skrevet 4. november 2007 Sprinkelseng på soverommet og Beste til jenta vår lager vugge som vi skal ha i stua, til dagtid og kveld når vi er nedi i stua!
Fugl Phøniks Skrevet 4. november 2007 #11 Skrevet 4. november 2007 Sprinkenseng på soverommet og en "dilldall vugge" jeg har lånt av broeren min i "allrommet". Skjønt vuggen er litt utstø, noe som kan føre til en utfordring når man har en storebror på 1.5 år ;-) Han har allerede testet hvordan det er å kjøre den i veggen... så vi får nok se hvordan det går. Uansett er det fint å ha dag/nattseng slik at barnet kan skille på døgnet. Sist brukte vi lekegrinde på høyeste psosisjon som dagseng. Fungerte helt topp det og. Lagde bare et "rede" oppi der :-)
_Aina&LilleJoachim_ Skrevet 4. november 2007 #12 Skrevet 4. november 2007 Sprinkelseng på soverommet og vugge som onkelen min har laget på stua:)
Nettzi_78 Skrevet 4. november 2007 #13 Skrevet 4. november 2007 Hengekøye (https://www.laidback.no/index.php?todo=showproduct&id=2) på soverommet og vugge i stua..
nungo Skrevet 4. november 2007 #14 Skrevet 4. november 2007 Til førstemann hadde vi bare sprinkelseng på soverommet - synes den var alt for stor det første halve året, så nå har vi kjøpt vugge til nestemann, som skal stå på soverommet. På dagtid skal hun sove i vognen; det gjorde også førstemann.
Baby s'il vous plaît*HØYGRAVID Skrevet 4. november 2007 #15 Skrevet 4. november 2007 Vi skal ha snuppa sovende i kurv de første 2-3 månedene. Har lite foreldresoverom og orker ikke "fylle det opp" med sprinkelseng før det er nødvendig. Dessuten liker jo de små å ligge i trange forhold den første tiden for å føle seg trygg, så for oss føles det helt riktig. Skal ha kurven stående i stua på dagtid og så triller vi den bare inn på soverommet på kvelden. Den er allerede redd opp med sengehimmel og det hele og er så prinsesseskjønn at jeg holder på å dåne! Har imidlertid lagt et stort laken over den, for det er jo ikke godt å vite når den kan tas i bruk og vil jo ikke at den skal støve ned :-)
Anonym bruker Skrevet 4. november 2007 #16 Skrevet 4. november 2007 Noen som vet hvem som selger slike kurver? F eks i Bergen? Med hjul på? Får man med madrass eller må man kjøpe dette utenom? (regner med at madrasser med standardmål ikke vil passe i en slik kurv).
pandabjørn Skrevet 4. november 2007 #17 Skrevet 4. november 2007 vi har sprinkelseng på soverommet og vugge nede i stua.....
XXIII.VI.MMVI * XXI.XII.MMVII Skrevet 4. november 2007 #18 Skrevet 4. november 2007 Vi hadde sprinkelseng til førstemann og det ble for stort. Så nå har vi kjøpt vugge til soverommet vårt, og så har vi en kurv med hjul på som vi skal ha nede. (greit å kunne flytte med seg da broren kommer til å være halvannet år..) Så da kan storebror ha sprinkelsenga frem til sommeren så kan han få stor seng da og lillesøster overta sprinkelseng.
Baby s'il vous plaît*HØYGRAVID Skrevet 4. november 2007 #19 Skrevet 4. november 2007 Vi har arvet kurven som mannen min sov i som baby og den er det laget et understell med hjul til. Vi kjøpte ny madrass til vår (en fibermadrass som puster) på Reflex i Tromsø. Regner med de har Reflex, Babyshop eller andre velassorterte babyforretninger i Bergen også? Den vi kjøpte er så kort og smal at den er tilpasset kurv eller vugge. Vi måtte bare ta kjernen ut av trekket og klippe den til litt i hjørnene for at den skulle passe helt inn i kurven. Fungerte kjempefint! Tror du skal kunne få tak i en form for kurv også på en babyforretning med godt utvalg. Lykke til!
Baby s'il vous plaît*HØYGRAVID Skrevet 4. november 2007 #20 Skrevet 4. november 2007 ...dette var svar til anonym 3 innlegg over her, altså :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå