Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Havregrøt Ris-Hvete 4 mnd. Er det en ok første gangs grøt?

Har ikke tenkt å gi ho enda, ho er snart 5 mnd. Tenkte eg skulle vente til ho er nærmere 6 mnd. Er det allikevel greit å starte med 4 mnd grøt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler deg å starte med mais grøt jeg.. Den er best fordøyelig for de små.. Da venner du tarmsystemet til babyen på grøten på en fin måte.. Begynn i det små og øk mengde og konsistens.. Den er best når den blir blanda med morsmelk, men går greit å bruke mme også dersom du ikke kan bruke mm... :=) En god og fin grøt mener jeg iallefall.. Havregrøten til 4mnd smaker papp og ingenting.. :=)

Skrevet

Jeg har en annen tråd her om maisgrøten. Pjokken min syns ikke den er noe særlig, så vi skal prøve havregrøten i dag. Den er nok litt hardere på magen + at det er litt gluten i den, så det er sikkert greit å ta maisgrøten først. Men den er jo fra 4 mnd, så skadelig er den nok ikke.

Skrevet

Ville ikke begynt med havre, den kan gi magevondt, så den aller første grøten ville jeg brukt mais. Den skal også blandes med mme.

Men å begynne med 4 mnd grøt er veldig greit.

Vi begynte når lille var 5 mnd + 1 uke og begynte da med mais-velling, laget den gradvis tykkere så det ble grøt til slutt!

Skrevet

Ris og hirsegrøt er også uten gluten. Hirse- er spesielt jernrikt. Fås blant annet i merket Holle på helsekost.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...