anni69 Skrevet 3. november 2007 #1 Skrevet 3. november 2007 Havregrøt Ris-Hvete 4 mnd. Er det en ok første gangs grøt? Har ikke tenkt å gi ho enda, ho er snart 5 mnd. Tenkte eg skulle vente til ho er nærmere 6 mnd. Er det allikevel greit å starte med 4 mnd grøt?
snoopy_me Skrevet 3. november 2007 #2 Skrevet 3. november 2007 Anbefaler deg å starte med mais grøt jeg.. Den er best fordøyelig for de små.. Da venner du tarmsystemet til babyen på grøten på en fin måte.. Begynn i det små og øk mengde og konsistens.. Den er best når den blir blanda med morsmelk, men går greit å bruke mme også dersom du ikke kan bruke mm... :=) En god og fin grøt mener jeg iallefall.. Havregrøten til 4mnd smaker papp og ingenting.. :=)
Gjest Skrevet 3. november 2007 #3 Skrevet 3. november 2007 Jeg har en annen tråd her om maisgrøten. Pjokken min syns ikke den er noe særlig, så vi skal prøve havregrøten i dag. Den er nok litt hardere på magen + at det er litt gluten i den, så det er sikkert greit å ta maisgrøten først. Men den er jo fra 4 mnd, så skadelig er den nok ikke.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 3. november 2007 #4 Skrevet 3. november 2007 Ville ikke begynt med havre, den kan gi magevondt, så den aller første grøten ville jeg brukt mais. Den skal også blandes med mme. Men å begynne med 4 mnd grøt er veldig greit. Vi begynte når lille var 5 mnd + 1 uke og begynte da med mais-velling, laget den gradvis tykkere så det ble grøt til slutt!
kladde Skrevet 3. november 2007 #6 Skrevet 3. november 2007 Ris og hirsegrøt er også uten gluten. Hirse- er spesielt jernrikt. Fås blant annet i merket Holle på helsekost.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå