rattata Skrevet 3. november 2007 #1 Skrevet 3. november 2007 Gutten vår på 20 mnd begynte i barnehage for 3 mnd siden. Synes personalet er veldig flinke med barna, men de er ikke så flinke med foreldrene. Siden dette er vårt første møte med barnehage, så vet jeg ikke helt hva som er vanlig, men jeg reagerer på at de er så lite imøtekommende mot oss foreldre. Vi får ingen informasjon om hva de har gjort i løpet av dagen. Det hadde vært så hyggelig å få høre små historier, feks. hvem han leker med eller hva slags tema de har for dagen. Jeg prøver å spørre, men de svarer veldig kort, og hvis jeg ikke spør sier de ingenting. Vi var på foreldresamtale, og da fikk jeg vite hva de har gjort de siste månedene, men jeg hadde foretrukket å ikke måtte vente et halvt år til neste gang jeg får en oppdatering. Hva er egentlig vanlig? Forventer jeg for mye når jeg ønsker at de kunne ta seg tid til en 5 minutters prat om hvordan dagen har vært? Kanskje ikke 5 minutter hver dag, men kanskje to dager i uken?
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 3. november 2007 #2 Skrevet 3. november 2007 Jeg har ikke så mye erfaring med barnehage jeg heller, men jeg kan fortelle hvordan de gjør det i vår barnehage. Vi får en månedsplan hver måned hvor det står litt om planlagte aktiviteter, tur, kosedyrdag, bakedag, varm lunsj osv. Den er selvfølgelig veldig unøyaktig da en småbarnsavd. er veldig uforutsigbar. Så de flytter litt rundt på det, men der opplyses det og om tema for mnd, oktober var Bukkene Bruse. Bak skriver de litt om hvordan de har tenkt å fortelle om Bukkene Bruse, skuespill, sanger, tegninger osv. Også evaluerer de forrige måned litt på baksiden av arket. I gangen henger en whiteboard hvor de skriver litt om dagen i dag, ikke alltid om hver enkelt unge, men ofte gjør de det og. Hvem som var ute osv. Når de har vært på turer og sånt så setter de frem en bærbar pc hvor de viser frem bildene fra dagen i slideshow. Så selv om de heller ikke har tid til å slå av en prat alltid, så ser vi jo litt hva som har foregått. Også ligger boka hvor de noterer sovetider og sånn tilgjengelig sånn at en kan ta en kjapp titt selv om behovet er der. Du kan jo foreslå noe sånt på et foreldremøte kanskje.
Guttemamma til tusen :) Skrevet 3. november 2007 #3 Skrevet 3. november 2007 min begynner ikke i barnehage før på nyåret,men kan fortelle deg litt om hva de gjør i venninna mi sin barnehage. der henger det et tavle i ganga de skriver med tusj på. der står navnene til alle ungene på avdelinga, hvor lenge dem sov, og hvor mange bæsjebleier: johanne anne martine ole tobias andreas silje sovet 30min 2t 1,5t - 45min 2t 1t avf. x1 x1 0 x2 0 x2 x1 synes det er en grei måte å fortelle litt om dagen til barna, tilfelle de ikke har tid til å oppdatere foreldrene. det er også greit å vite om de har vært på do eller ikke... hvis ikke kan det jo ta tid før du oppdager en eventuell forstoppelse! i tillegg så huskes det bedre om det skrives på tavla.. den som prater med dere før dere går hjem er ikke nødvendigvis den samme som skifta bleia tidligere! i tillegg så står det tema for uka/månden på toppen av tavla! synes du skulle foreslå dette for barnehagen din!
En_av_hver Skrevet 3. november 2007 #4 Skrevet 3. november 2007 Synes ikke du forlanger for mye jeg. I snuppa sin barnehage, får vi vite litt hver dag egentlig.Hva de har gjort, evt. morsomme episoder, om hun har sagt et ord de ikke har hørt fra henne før osv...... Når barna er så små, er jo dette den eneste måten vi kan "følge" dagene deres i barnehagen:-) Kan du ikke spørre de om du/den som henter kan får litt mer informasjon om dagen som har vært da? Trenger ikke ta mer enn 2 min det....:-)
Mirakeljenta08 Skrevet 3. november 2007 #5 Skrevet 3. november 2007 jeg har ikke gutten min i barnehage men syns absolutt å vite hva sønnen min gjør i barnehagen. hva de gjør. syns det e gøy å høre hva han hadde gjort. kan vel ikke være så mye å forlange det vel. er jo tross alt det dyrebare en har her i livet. men har jeg ingen erfaring fra dette.
lego Skrevet 4. november 2007 #6 Skrevet 4. november 2007 I bhg til mini så får vi en ukeplan over hvilke aktiviteter som er planlagt, hvem som har bursdag, hvilke grupper som skal på tur, varm lunsj, osv... De er 15 barn og delt opp i tre grupper. Alle faste aktiviteter er samme dag hver uke. Også blir det hengt opp et skriv i garderoben daglig om hva de har gjort den dagen.
BettyBoob Skrevet 4. november 2007 #7 Skrevet 4. november 2007 i bhg vår skriver de ned hva de har gjort og henger det i gangen hver dag! bare kort og greit, men veldig ålreit ellers så er "tantene" veldig flinke til å fortelle også! er SÅÅÅ fornøyd med den bhg altså!
Anonym bruker Skrevet 4. november 2007 #8 Skrevet 4. november 2007 Hei! Dette kommer jo an på hvor travel personalet er, det er klart at de prioriterer barna først og så forledrene i barnehagens åpningstid. Men har de tid skal de benytte anledningen til å snakke med foreldrene, dette er også nyttig for peronalet. En barnehage skal jo ha ukeplaner, du bør etterlyse en slik hver uke. Det skal også leveres ut en årsplan etter loven, her kommer de ulike temaer frem.
mai mammaen til to Skrevet 4. november 2007 #9 Skrevet 4. november 2007 jeg jobber i barnehage selv og jeg pleier alltid fortelle litt fra dagen når jeg møter foreldrene. ellers så pleier vi å skrive på en tavle litt hva vi har gjort. f.eks om vi har spist noe annet til lunsj, hvor lenge vi har vært ute, kanskje hva vi har hatt i samlingsstunden osv.. der snuppa går spurte jeg om de ikke kunne lage en slik tavle dem og. og det har de gjort. de skriver helt kort hva de har gjort den dagen.. så spør jeg litt og de forteller ofte uten at jeg spørr og hva hun har gjort den dagen.
ukjent Skrevet 4. november 2007 #10 Skrevet 4. november 2007 Barnehagen til gutten min er en luksusbarnehage! Han er utrolig heldig som har fått plass der. Hver dag forteller personalet hva de har gjort, de tar bilder av turer osv og henger opp i garderoben. Det kan hende at de svarer kort om det er mye å gjøre,men som regel er infoen om hva barna gjør kjempebra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå