rattata Skrevet 3. november 2007 #1 Skrevet 3. november 2007 Gutten vår på 20 mnd begynte i barnehage for 3 mnd siden. Synes personalet er veldig flinke med barna, men de er ikke så flinke med foreldrene. Siden dette er vårt første møte med barnehage, så vet jeg ikke helt hva som er vanlig, men jeg reagerer på at de er så lite imøtekommende mot oss foreldre. Vi får ingen informasjon om hva de har gjort i løpet av dagen. Det hadde vært så hyggelig å få høre små historier, feks. hvem han leker med eller hva slags tema de har for dagen. Jeg prøver å spørre, men de svarer veldig kort, og hvis jeg ikke spør sier de ingenting. Vi var på foreldresamtale, og da fikk jeg vite hva de har gjort de siste månedene, men jeg hadde foretrukket å ikke måtte vente et halvt år til neste gang jeg får en oppdatering. Hva er egentlig vanlig? Forventer jeg for mye når jeg ønsker at de kunne ta seg tid til en 5 minutters prat om hvordan dagen har vært? Kanskje ikke 5 minutter hver dag, men kanskje to dager i uken?
Dronningen! Skrevet 3. november 2007 #2 Skrevet 3. november 2007 I barnehagen til Flisa har de en whiteboard som de voksne skriver på hver dag. Veldig greit:o) Kanskje du kan tipse de om noe slikt noe?
*ale* Skrevet 3. november 2007 #3 Skrevet 3. november 2007 Vi hadde samme problem i vår bhg. Tok det opp på et felles foreldremøte. Det kan jo ofte være hektisk i hentesituasjonen, så nå lager de en dagsrapport på alle ungene som de henger opp på slutten av dagen. Veldig kjekt. Ikke alltid jeg har tid til å vente "på tur" til å snakke med personalet, så da kan jeg få den infoen jeg trenger der. Hva de har gjort, spist, lekt med, hvor lenge de har sovet o.l. Fungerer bra enn så lenge iallefall..
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 3. november 2007 #4 Skrevet 3. november 2007 Svarte deg på Småtroll jeg. laaang svar
Tråle i Trøbbel Skrevet 3. november 2007 #5 Skrevet 3. november 2007 selvfølgelig ønsker mange foreldre tid til den 5 minutten hver dag...men i hente/bringe situasjon er det ofte hektisk og tidlig på morgenen og sent på ettermiddagen er det kanskje bare en eller to voksne igjen. Jeg jobber på avd med 18 barn, og denne 5-minutten ville tatt fryktelig mye tid...90 minutter! Vi prater selvfølgelig med alle foreldre så langt det lar seg gjøre, prøver også å skrive et "dagen i dag" referat, men ikke alltid det er tid til det heller dessverre. Vi velger å proiritere barna:-) Når det sagt så tilstreber vi selvfølgelig et godt forhold til foreldrene, og er det noe spesielt, eller noe de ønsker å snakke om så er det naturligvis rom for det!
RundLurt? Skrevet 3. november 2007 #6 Skrevet 3. november 2007 I min barnehage har vi dagen i dag, der vi skriver litt om hvert barn og hva vi har gjort i løpet av dagen, prøver også så godt det lar seg gjøre og snakke med hver forelder i hentesituasjon, men ikke alltid en rekker det da. To foreldresamtaler i året er vanlig i tillegg til foreldremøtene. Barna skal jo helst ha en hvis utvikling fra forrige gang også, slik at en kan se barnets utvikling gp fremover! Ta det opp med styrer du, slik at de kan få bedret rutinene p det du er misfornøyd med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå