Nummer tre <3 Skrevet 3. november 2007 #1 Skrevet 3. november 2007 hvor får jeg tak i det og hva heter det? er ikke gravid enda, men planlegger litt, siden jeg skal begynne på folat om et par måneder og jeg skal ta det ved siden av... ikke de Gravid fra Nycomed..
Babyønske �� Skrevet 3. november 2007 #2 Skrevet 3. november 2007 Vet du at det finnes? Jeg har egentlig problemer med å finne vitamintilskudd for gravide i det hele tatt. Men hva med å ta f eks Møllers total. Består av en omega 3 kapsel og en vitamin/mineral kapsel. Den har jeg tatt en stund nå og folat i tillegg (totalt 600 mcg folat), og kommer til å fortsette med det om jeg blir gravid. Jeg føler at det blir tilstrekkelig.
Gjest Skrevet 3. november 2007 #3 Skrevet 3. november 2007 Det gjør ingenting om du tar multivit med folat ved siden av folattabletter. Da får du i deg 600ug og det er ok. Kroppen skiller ut det den ikke har behov for (er vannløslig).
Babyønske �� Skrevet 3. november 2007 #4 Skrevet 3. november 2007 Var det meg du svarte nå? For jeg har ingen betenkeligheter med å ta mer enn anbefalt dose folat. Men man får fort litt pepper her inne hvis man sier det for høyt :-(
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 3. november 2007 #5 Skrevet 3. november 2007 Det blir vanskelig å finne vitamintilskudd + ta folat uten at det kommer opp i 0,6mg. Har heller ikke lyst til å ta GRAVID-tablettene før jeg er gravid, blir mye penger hvis jeg må vente i månedsvis. Tror ikke folat er noe farlig å ta for mye av, men man skal være mer forsiktig med andre viatminer
Sjokoladebananer Skrevet 3. november 2007 #6 Skrevet 3. november 2007 Hei! Titter inn fra 3.tri. Jeg har tatt Møllers Total hele graviditeten, og tok det også før. Fra ca 1mnd før jeg ble gravid har jeg i tillegg tatt Møllers godt for hjertet, som inneholder 0,2mg folat + omega 3. Dermed får jeg i meg nok folat og ekstra omega 3, som jeg tror er bra. Det er ikke farlig å ta for mye folat uansett, siden kroppen skiller det ut. Men vær forsiktig med A og D-vitamin, for det skiller ikke kroppen ut, og man kan dermed få for mye. Lykke til med prøvinga jenter! Legger igjen litt babystøv til dere: ******************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************
Nummer tre <3 Skrevet 4. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 4. november 2007 jeg mener det finnes en type der det er pakket inn to-tre piller i små dagsposer, det er ink omega3.. Mener den er lagd for gravide og ammende.. ganske stor eske med sånne småposer i... Ingen som vet hvem det er?
Babyønske �� Skrevet 4. november 2007 #9 Skrevet 4. november 2007 Jeg tror jeg vet hvilken du mener. De har en for "alle" i dagligvaren, og vet den fantes for gravide og ammende. Trodde det var nycomed som produserte den, men kan ikke finne den på deres produktoversikt. Hmm, men hvem andre produserer kosttilskudd da mon tro? (utenom møllers og nycomed) Må visst lete litt på nettet......
Nummer tre <3 Skrevet 4. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 4. november 2007 Møllers total er jo et greit alternativ da... men skal lete litt jeg også.. si fra hvis du finner da!
Babyønske �� Skrevet 4. november 2007 #11 Skrevet 4. november 2007 Her er nok den du tenker på :-) http://www.vitaplex.no/content/products_allinone_kvinna.asp
Nummer tre <3 Skrevet 4. november 2007 Forfatter #12 Skrevet 4. november 2007 er nok denne jeg mener ja! takk takk! er visst med folat den også.. trodde kanskje den var uten folat.. har allerede kjøpt folat tabletter skjønner du.. på 400mg.. blir vel mye med 800mg folat... så enten driter jeg i de tablettene jeg har kjøpt og kjøper denne eller så må jeg finne en annen multivitamin og ta ved siden av... skulle ikke ha forhasta meg sånn med å kjøpe de tablettene..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå