Gå til innhold

Noen som vet.. ?? (bilsete spørsmål)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei hei! gutten min er nå ca 5,5 kg og jeg har maxi cosi bilsete til han.Det jeg lurer på er om det er noen som vet eller har erfaring med hvor lenge den ekstra delen skal være i?? han er ca 55cm lang nå..

er så usikker og syntes d e vanskelig å "se" om den er på tide å ta bort nå..

takker for svar. :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har samme sete som deg. gutten min er rundt 6 kg nå.

Og han var vel 4,5kg når vi tok vekk puten bak rumpen hans...

Hode beskyttelsen har vi på ennå...

Skrevet

flott... da ska eg sjekke d neste gang eg ska i bilen. Er liksom så vanskelig å ta sånne avgjørelser selv - redd for å gjøre noe "feil" liksom...og vil ikke "lære" av erfaring her heller...

takk takk :D

Skrevet

gutten min vokste veldig fort ut av den ekstra delen. Jeg merket det fordi han ble for lang og den puta var trøkt rundt hodet hans og han ble ganske sint da jeg satte han i setet. Så hvis ungen begynner å få det trangt og ubehagelig så burde du ta den ut. Nå på vinteren har de jo så mye klær på seg i tillegg og da blir det ekstra trangt.

Skrevet

men prøv først å bare ta ut puten,for å se om det blir bedre plass,hvis ikke så må du ta vekk alt...

det er en plass på puten at de ikke har sydd igjen,og der kan du dra puten lett ut. (dette lærte jeg av noen andre her på DiB.)

Gjest Ut på tur
Skrevet

Vi har dratt hodestøtten litt oppover. Tok ut puten da hun var ca 60 cm lang. Bruker du stoffbleier må du nok ta ut puten tidligere. Vi hadde en periode hun brukte pute når hun hadde papir og ikke når hun hadde stoff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...