Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med svangerskapskløe for tiden, spesielt på kveldene. Klør meg til blods. Har snakket med lege, og fikk beskjed om at det er ikke farlig så tidlig i svangerskapet. Og jeg klør ikke inni håndflatene og under føttene, så det er nok ikke den farlige typen. Men legen kunne ikke svare meg på om det går over etter hvert. Noen som har erfaring? Hvis jeg skal klø helt til mai neste år, så tror jeg at jeg blir gal =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i uke 20, og KLØR helt grusomt om kveldene :(:(

Har holdt på vel 1 mnd tid tror jeg. Klør inni hender, under føtter, legger, armer, mage, hals, nakke, og klør meg til blods... Er full i stygge sårskorper : /

Var hos legen på Torsdag, og han tok en leverprøve, men fortalte ikke noe om svangerskapskløe.... Får vel svar over helgen trodde sykepleier som tok prøven..

Noen som vet om det er noe å gjøre, dersom det viser seg å være alvorlig??

Skrevet

heihei!

jeg klødde ekstermt mye rundt uke 20-25, men det gikk liksom litt over. MEN det var skikkelig plagsomt! raspa og reiv på leggene og føttene så fort jeg la meg og klødde leeenge!! men plutselig gikk det over, nå er det bare litt innimellom men det er så lite at det er ikke plagsomt. Jeg smørte meg med Aloevera gel, jeg syns det hjalp..

Jeg spørte jordmora mi om dette og hu sa hvis man klør kontstant hele dagen kunne det være et stoff i kroppen som det var mye av som ikke var så bra. Da kunne de ta prøver å sende de et stykke unna, men de gjorde det kun hvis man klødde hele tiden, da de kosta så mye for samfunnet. Men hu hadde gjort det hvis jeg hadde vært plaga hele tia sa hu...

Lykke til kløerne ;)

Skrevet

Jeg var veldig plaget av svangerskapskløe(kløe inni håndflatene) i mitt forrige svangerskap. Har heldigvis ikke kjent noe til det i dette svangerskapet - heldigvis og bank i bordet!! ; )

Det som hjalp meg var Aurax(salve som man smører på insektstikk). Smurte på meg litt før jeg la meg siden det var mest kløe om natten.

Lykke til videre.

Skrevet

Har du skiftet merke på body lotionen din nettopp? Kanskje du reagerer på den hvis du har kjøpt en ny type - det har jeg opplevd tidligere.

Jeg hadde svangerskapskløe fra ca uke 30 i forrige svangerskap, det var forferdelig, begynte i full fres når jeg la meg om kvelden, og jeg klødde og klødde mens blodet rant i mange timer før jeg endelig fikk sove. Pleide å legge meg ut på sofan etterhvert slik at gubben ikke skulle bli holdt våken hele natten. Heldigvis var jeg 50% sykemeldt så jeg slapp å stå opp for å gå på jobb om morningen når jeg nettopp hadde sovnet.

Jeg prøvde endel kjerringråd uten at noe hjalp... sender deg en trøste klem og håper at det hjelper å skifte body lotion.

Skrevet

Takker for svar, ser ut som det kanskje kan gå over etterhvert da=) og det er bra. Nei, jeg tror ikke jeg har begynt med noe nytt, men jeg kan jo forsøke å bytte fuktighetskrem da kanskje, for å se om det blir bedre evt. Har begynt å trappe ned på skyllemiddelbruk også da.

Skrevet

Jeg klør ikke inni håndflater eller under føttene, men på innsiden av lårene og på leggene, og rett på nedsiden av nakken, mellom skulderbladene og noen ganger på armene og litt på magen, og da særlig på kveldene. Har hele tiden brukt veeldig mild parfyrmert skyllemiddel (Softlan Hypoallergenic, må ha noe som tar bort lukt fra klær også, for det gjør ikke Blenda Sensitiv skyllemiddel) og vasker klær kun med Blenda Sensivtiv så ikke jeg risikerer noe kløe for min lille sønn. Så jeg tror ikke vaskepulver eller skyllemiddel har noe å si.Dessuten så er det bare jeg som klør... Og jeg smører meg med Jason Aloe Vera Lotion hver kveld. Men likevel klør det. Ikke til blods, men plagsomt likevel. Har ikke snakket med lege om det, men skal snart ringe til jordmor å høre der.

Jeg bare trodde ikke slik kløe kom før i 3.trimester, men nå er jeg i uke 16, og tror jeg blir sprø snart. Noen som vet noe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...