Anonym bruker Skrevet 3. november 2007 #1 Skrevet 3. november 2007 har en tykk god dress til babyen,og tenkte da at med evvt ei lita dyne oppå-så burde det vel holde? eller trenger jeg voksipose?
Bdancer Skrevet 3. november 2007 #2 Skrevet 3. november 2007 Det holder sikkert... men en dyne fungerer slik at den varmes opp av kroppsvarme, og om babyen ligger i en tykk dress, så issolerer dressen i teorien for at dynas funksjon... vet ikke jeg. Tenkte å bruke dress i bilstol jeg. og ellers har jeg skinnpose...
"gullet" Skrevet 3. november 2007 #3 Skrevet 3. november 2007 Bobledress m dye kan nok bli i kaldeste laget ja, gå for en voksipose du ( el skinnpose el noe lignende ), for en bag er ikke så varm... ikke trenger du og kle på ungen så mye ekstra når han ligger i voksipose heller... men d er nå min erfaring :-) venter nå nr 3 og skal også denne gangen ha voksipose til vogn, til bil så er vi enda litt usikker om d blir bobledress eller rett og slett vosipose laget for bilstol (de er faktisk ikke dyrere enn en dress)
Anonym bruker Skrevet 3. november 2007 #4 Skrevet 3. november 2007 Jeg skal bruke voksipose, og ha ulltøy på babyn. Er det samme som søsteren min brukte på vinterbarna sine
kariuss Skrevet 3. november 2007 #5 Skrevet 3. november 2007 jeg skal ha sauseskinn, dunpose også har jeg et par strikka ull dresser..
Baby s'il vous plaît*HØYGRAVID Skrevet 3. november 2007 #6 Skrevet 3. november 2007 Det spørs hvor du bor i landet, men generelt sett er vel januar en svinkald måned åkke som. Jeg ville definitivt gått for enten lammeskinnspose eller voksipose, gjerne med et pledd over i tillegg. Så kan du eventuelt velge å ha litt mindre klær på ungen - kanskje ullundertøy og en vogn-/kjøredress i fleece eller ull utenpå der igjen, tykke gode lester, votter og hjelmlue i ull. Det er nå mitt tips i alle fall :-)
nr3hososs-og kanskje en til... Skrevet 3. november 2007 #7 Skrevet 3. november 2007 det er jo begrenset hvor kalde tempraturer vi går ut med baby i vogn... dyne holder sikkert med litt ulltøy og en romslig dress. bare ikke så mye at babyen ikke kan røre seg. trenger ikke voksi eller lignende... gode ullpledd kan være greie å heller ha. Hjemmestrikket ullpledd er helt genialt til de kaldeste dagene.
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 3. november 2007 #8 Skrevet 3. november 2007 Jeg tror vi må bruke sunn fornuft, og kjenne ofte i nakken på babyen om den er passe varm. Ikke bra med FOR mye på heller, like lite lurt er det å gå på trilletur i vind og minus 20 grader... Jeg bor i snøfattige Stavanger, hvor det sjelden blir kaldere enn 5 minus. Vi har en del vind da, så der er nok en del kaldere i effektive grader. Jeg har kjøpt en vindtett vinterpose med fleece innerst, og skal ha et lammeskinn i bunn av posen. Tenkte å regulere med klær og lette ulltepper på babyen.
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 3. november 2007 #9 Skrevet 3. november 2007 Og så har jeg veldig tro på gode ulltøfler til babyen (eks. ullkorga). De er helt geniale.
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 3. november 2007 #10 Skrevet 3. november 2007 Til forrige brukte jeg voksipose og skal bruke det denne gangen også. Den er varm og god og helt super
m@rie82 Skrevet 3. november 2007 #11 Skrevet 3. november 2007 saueskinnspose er absolutt noe jeg ambefaler (det gjør jeg til alle jeg møter, som er i lykkelige omstendigheter... ). det spørs jo litt hvor kald vinter det blir der du bor.
Solstrålen80 *gutt og jente* Skrevet 3. november 2007 #12 Skrevet 3. november 2007 skinnpose da trenger du ikke klumpete dress:) bare ullklær:)
Anonym bruker Skrevet 3. november 2007 #13 Skrevet 3. november 2007 Anbefaler voksipose. Den er godt og varm, og har man ett eller to lag med ullklær inni holder det til mange minusgrader, uten å pakke fullt med tepper over. Blir det varmt, f. eks inne på kjøpesenter, er det bare å knyte opp og lette litt på posen. Varmen bør komme nedenfra til en baby, så blir det sprettkaldt er det kjekt med et saueskinn i bunnen. Knytingen på classic voksiposen er forresten ikke så vanskelig, når man har prøvd det noen ganger;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå