Gå til innhold

termin ibegynnelsen av januar..-hva må jeg ha i vogna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en tykk god dress til babyen,og tenkte da at med evvt ei lita dyne oppå-så burde det vel holde?

eller trenger jeg voksipose?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det holder sikkert... men en dyne fungerer slik at den varmes opp av kroppsvarme, og om babyen ligger i en tykk dress, så issolerer dressen i teorien for at dynas funksjon... vet ikke jeg. Tenkte å bruke dress i bilstol jeg. og ellers har jeg skinnpose...

Skrevet

Bobledress m dye kan nok bli i kaldeste laget ja, gå for en voksipose du ( el skinnpose el noe lignende ), for en bag er ikke så varm... ikke trenger du og kle på ungen så mye ekstra når han ligger i voksipose heller... men d er nå min erfaring :-) venter nå nr 3 og skal også denne gangen ha voksipose til vogn, til bil så er vi enda litt usikker om d blir bobledress eller rett og slett vosipose laget for bilstol (de er faktisk ikke dyrere enn en dress)

Skrevet

Jeg skal bruke voksipose, og ha ulltøy på babyn. Er det samme som søsteren min brukte på vinterbarna sine :)

Skrevet

jeg skal ha sauseskinn, dunpose også har jeg et par strikka ull dresser..

Skrevet

Det spørs hvor du bor i landet, men generelt sett er vel januar en svinkald måned åkke som. Jeg ville definitivt gått for enten lammeskinnspose eller voksipose, gjerne med et pledd over i tillegg. Så kan du eventuelt velge å ha litt mindre klær på ungen - kanskje ullundertøy og en vogn-/kjøredress i fleece eller ull utenpå der igjen, tykke gode lester, votter og hjelmlue i ull. Det er nå mitt tips i alle fall :-)

Skrevet

det er jo begrenset hvor kalde tempraturer vi går ut med baby i vogn... dyne holder sikkert med litt ulltøy og en romslig dress. bare ikke så mye at babyen ikke kan røre seg. trenger ikke voksi eller lignende... gode ullpledd kan være greie å heller ha. Hjemmestrikket ullpledd er helt genialt til de kaldeste dagene.

Skrevet

Jeg tror vi må bruke sunn fornuft, og kjenne ofte i nakken på babyen om den er passe varm. Ikke bra med FOR mye på heller, like lite lurt er det å gå på trilletur i vind og minus 20 grader...

Jeg bor i snøfattige Stavanger, hvor det sjelden blir kaldere enn 5 minus. Vi har en del vind da, så der er nok en del kaldere i effektive grader. Jeg har kjøpt en vindtett vinterpose med fleece innerst, og skal ha et lammeskinn i bunn av posen. Tenkte å regulere med klær og lette ulltepper på babyen.

Skrevet

Og så har jeg veldig tro på gode ulltøfler til babyen (eks. ullkorga). De er helt geniale.

Skrevet

Til forrige brukte jeg voksipose og skal bruke det denne gangen også. Den er varm og god og helt super :)

Skrevet

saueskinnspose er absolutt noe jeg ambefaler (det gjør jeg til alle jeg møter, som er i lykkelige omstendigheter... ;) ). :)

det spørs jo litt hvor kald vinter det blir der du bor.

Skrevet

skinnpose

da trenger du ikke klumpete dress:)

bare ullklær:)

Skrevet

Anbefaler voksipose. Den er godt og varm, og har man ett eller to lag med ullklær inni holder det til mange minusgrader, uten å pakke fullt med tepper over. Blir det varmt, f. eks inne på kjøpesenter, er det bare å knyte opp og lette litt på posen. Varmen bør komme nedenfra til en baby, så blir det sprettkaldt er det kjekt med et saueskinn i bunnen.

Knytingen på classic voksiposen er forresten ikke så vanskelig, når man har prøvd det noen ganger;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...