Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 3. november 2007 #1 Skrevet 3. november 2007 Jeg og samboern har bestemt oss for å begynne og prøve, men jeg lurer veldig på hvordan det er med oppfølgen når frøet endelig har begynt å spire. Jeg har liksom ikke så lyst til å la fastlegen min "rote rundt der nede" :S Har derimot vært en gang hos ei fantastisk flink gynekolog som jeg godt kunne tenke meg å gå hos gjennom svangerskapet. Har man krav på henvisning fra fastlege hvis man ber om det?? Jeg vet at hun bare tar imot folk med henvisning nemlig...
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 3. november 2007 #2 Skrevet 3. november 2007 Vet ikke hvordan det fungerer dette med henvisning, om du har krav på det. Men altså.... det er ikke nødvendig for din fastlege å "rote der nede" Det er valgfritt om du vil ha gyn-undersøkelse.... Om det ikke er noe som tilsier at det skal gå galt (i de aller fleste tilfeller går dette bra) så er det ikke nødvendig med noen spesiell oppfølging. Da går du til legen din etter noen uker for å levere inn urinprøve, måle vekt, høyde, omfang osv... Deretter er det vel en gang i mnd en stund, med urinprøve og vekt. Også kommer jordmor inni bildet, (henne kan du velge inn tidlig, istedenfor lege liksom) Ultralyder osv.... håper det snart klaffer for deg så du får prøve det=)
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 3. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. november 2007 Takk for kjapt svar, nå ble jeg litt klokere! Har jo aldri vært med på dette før Ja, håper det klaffer snart jeg også-tar siste p-pilla på mandag, så er _veldig_ spent på hvor lang tid det tar!! Både sambon og jeg er liksom overbevist om at det klaffer med en gang, men det spørs vel Er en spennede tid vi går inn i hvertfall!! Får virkelig håpe at det snart klaffer for deg også da.
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 3. november 2007 #4 Skrevet 3. november 2007 Bare spørre, det er veldig greit å få vite litt før en setter igang, selv hadde og har jeg fortsatt 1000 spm ang assistert befruktning, men får stort sett svar på alt jeg lurer på her inne=) Dere møter en veldig spennende tid, men jeg vil forberede dere på at det kan ta litt tid, men ikke mist motet uansett... Stå på og holdt hode hevet. Støtt hverandre og vær der for hverandre, det er forskjellige måter å takle dette på uansett hvor lang tid det tar. Håper dere slipper å vente så lenge=) Lykke til=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå