Gå til innhold

Om dere kunne velge selv....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om du kunne bestemme om det var du eller mannen som skulle gå gravid og føde, hva ville du valgt? Vet det er en helt uaktuell problemstilling....

Jeg ville gjerne latt mannen min ta jobben denne gangen... Men er glad jeg har opplevd å gå gravid og føde en gang!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt klart meg! Både fordi det er en stor opplevelse at noen bor i magen, og jeg syntes også fødselen var en flott opplevelse. Og fordi jeg hadde slitt med å måtte stå på utsiden og se at noen jeg var glad i hadde det vondt, uten å kunne gjøre noe som hjalp. Så takke meg til den rollen jeg har i det hele! (kan jo legge til at jeg har hatt to greie fødsler da, hadde kanskje ikke sagt det samme om jeg hadde hatt vanskelige fødsler?)

Skrevet

Hehe...Sa nettop til mannen min heromdagen, at jeg syntes igrunn det var hans tur til å være gravid ;o)

Men samtidig synes jeg det er koselig å være gravid, og fødslene har vært fine opplevelser. (men kunne tenkt meg å sluppet kvalmen, halsbrannen, bekkenplager, hodepinen, sprengte pupper,de ekstra kiloene, tretthet, og den reduserte treningen...hihi :)

Men ellers, så tror jeg at jeg vil være den som går gravid, og føder.

Skrevet

Jeg hadde glatt gitt fra meg den oppgaven. Migrene to-tre dager i uka, bekkenløsning og fødsel er noe jeg egentlig ikke ville oppleve en gang til. Men jeg valgte det tross alt frivillig en gang til... Skal sies at jeg brukte lang tid på å psyke meg opp til en runde til.

Skrevet

Fødsler skulle jeg gjerne opplevd mange av. Det er en fantastisk opplevelse.

Men alt det andre hadde jeg gladelig overlatt til mannen min.

Først spy i 4 mnd, så ikke få sovet mer enn to timer i strekk fordi man må tisse hele tiden. Bekkenløsning, og ikke minst, tiden etter fødselen, og alt som aldri blir det samme på kroppen igjen.

Men alt står jeg gladelig ut med med tanke på det skjønne barnet man får som belønning;)

Skrevet

Siden jeg allerede har født to ganger, kunne d vært morsomt å overlate d til typen :-)

Skrevet

Jeg ville ha gjort det selv jeg...er så deilig og kjenne livet inni magen og fødselen er jo en så stor opplevelse,så jeg ville gjort det selv alle gangene...går med min andre nå=)

Skrevet

Nå har ikke jeg født enda på orntlig (hadde en fødsel med aktive rier i 16 timer som endte med utskrapning i uke 20 men..), men jeg synes ordninga med en gang hver høres flott ut jeg!!! :D

Synes virkelig mannfolka skulle fått kjent kvalme, BEKKENLØSNING, hodepina, presset på mellomgulvet, presset på blæra, brystspreng, søvnløsheten, trøttheten og tilslutt en fødsel etc etc en gang på kroppen ja! Da trur jeg plutselig det hadde vært maaaaassse omsorg uti kvar ein norske heim ja når kvinnfolka hadde gått gravide!!!!! ;) hehe...

Men jeg unner jo de det å gå gravide å kjenne de første livstegnene fra lillemor og!! :)

Skrevet

Kan gjerne ta fødselen maaange gongar, men mannen min kunne fått overta delar av svangerskapet i alle fall :o)

Skrevet

Første gangen var jeg glad for å få oppleve det, men hadde vært morsomt å la mannen gå denne gangen, så får han ett innblikk i hvordan det er og ikke bare klage på at jeg ikke orker noen ting om dagen.

Skrevet

Første gangen ville jeg tatt sjæl, men de to neste kunne han fått billig av meg!;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...