S.J.E.F.E.N Skrevet 3. november 2007 #1 Skrevet 3. november 2007 Jeg har fått en 100% nattestilling dette betyr 6netter etterhverandre så 8 fri, det høres jo helt genialt ut siden vi fram til nå har jobbet i butikk begge to og som regel trenger barnevat i tilegg til bhg og egentlig bare trenger 1 time siden smbo alltid er ferdig kl 18 når han jobber seint(bhg stenger 17) men har o aldri jobbet natt før da og alle sier at 6 netter er veldig mye. Går det greit for dere som jobber natt å sove på dagen? Har alltid litt problemer med det siden jeg er rastløs av meg og mener jeg har så mye annet å gjøre på dagen så jeg gir som regel opp og står opp igjen om jeg prøver å sove på dagen.... Men å lenge sover man om man er ferdig kvart over sju er hjemme halv åtte, tenker da at det er vanlig å sove til jeg kan hente barna i bhg...
Dudellidallo og Tillo Skrevet 3. november 2007 #2 Skrevet 3. november 2007 samboeren min jobber 50% natt, han sover til 15-16 når han er hjemme halv ni.. Da jeg jobbet natt sov jeg til 14-15.. Er også ganske rastløs av meg, men etter nattevakt har jeg som oftest vert så trøtt at det går veldig fint å sove;)
elize m/3 prinsesser & 1 prins Skrevet 3. november 2007 #3 Skrevet 3. november 2007 6 netter etter hverandre var veldig mye.er dette innenfor helsevesenet? De anbefaler jo å ikke gå mer enn hvertfall 4 etter hverandre da det er en del negative ting med nattarbeid. jeg jobber selv ca 56% natt. Og har på det meste gått 5 netter i strekk, gikk greit det da, men det er jo hva du er vant med. Hvis du får problemer med å sove når du kommer hjem, så blir du jo veldig trøtt i hele perioden - men det går seg som regel til etterhvert altså, slet litt i begynnelsen jeg også. lykke til blir gode penger hvertfall av 100% natt!
Gjest Skrevet 3. november 2007 #4 Skrevet 3. november 2007 Hvor er det du skal jobbe da?Det kommer vel litt ann på det...På sykehus,sykehjem og hjemmetjeneste høres 6 netter på rad mye ut,tror du blir utslitt.Jobber 3 delt turnus,og har 3 i strekk,av og til 4 (om jeg går en ekstra) og 4 er tungt.... Men jeg tror nok du får sove da... elize hvor mye utgjør 56% i forhold til lønn?Jeg skal begynne i 60 % natt snart...Tenker i forhold til 100% lønn..
elize m/3 prinsesser & 1 prins Skrevet 3. november 2007 #5 Skrevet 3. november 2007 hmm. jeg jobbet først 53%, så gikk jeg ned til 46,25% og går opp igjen nå til 56%, kanskje 62% etter jul.. Siste lønn nå på 46.25% fikk jeg utbetalt rundt 12000kr. Har 46.25% av 307000kr / 12mnd i fastlønn pr mnd, så kommer tilleggene utenom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå