Gå til innhold

Gikk vannet?? Please svar...er alene hjemme....! (samme som tri 3)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg voknet kl 07:30, gikk å la meg kl: 24:00. Å jeg har, for første gang ila en natt IKKE vært oppe å tisset. Men voknet nå for å gå på do. Tisset og gikk å la meg igjen, men når jeg la meg kom det litt tiss? til. Ikke mye. Jeg snudde meg litt, også kom det noen dråper til. Tenkte jeg skulle gå å bytte truse, å da jeg reiste meg kom en dråpe til. Deretter satt jeg meg på toalettet og tisset en liten skvett. Reiste meg og fant ut at jeg skulle ta med et håndkle inn i sengen i tilfelle det kom mer, da jeg bøyet med ned til golvet for å ta håndkle kom det litt til. Jeg la håndkle under (hivtt) så jeg skulle se om det var en annen farge på det som kom ut enn tiss. Men det var det ikke, å ikke luktet det noe heller....?

Var dette bare litt tisse lekkasje, eller var dette vannet som gikk. Var utrolig lite. Sikkert max 1\2 dl totalt!!!

Kan det ta lang tid fra vannavgang til fødselstart? Jeg er bare i uke 35??

Tuuuuuuuuuusen takk for svar:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var sånn min forrige fødsel startet. Eller det vil si, jeg lakk litt vann i en dag, så satte de meg igang på føden ettermiddagen etter. Ring føden, så får du komme inn til sjekk. De har en test de kan ta for å påvise fostervannavgang. Lykke til!!

Skrevet

ok, takk for svar:-)

Er lov å håpe, men er jo bare i uke 35, så det er jo litt tidlig...!

Skal det komme noen flere tegn nå i ettertid, hvis det var vannet?

Har planer hele dagen...er det farlig om jeg ikke drar og venter

å ser om det skjer noen mer? Er så sikker på at det ikke kan ha

vært vannet?

Skrevet

Den dagen mitt vann gikk ventet jeg til ettermiddagen med å ringe føden. Da fikk jeg komme inn i 19 tiden på kvelden. Kan være greit å sjekke om du har fostervannavgang siden det kan bety at fosterhinnen er brutt og da er det større fare for infeksjon siden det er en åpning opp til babyen. Hos meg lakk det litt hele dagen, men neppe mer enn 1 dl tilsammen.

Skrevet

Hei! når vannet virkelig går så er du ikke i tvil..det kan selvfølgelig være som hun andre sa at dette er begynnelsen. Det er derimot veldig vanlig med lekkasjer en gang iblandt og veldig mange tar feil på om det var vannet som gikk og en uskyldig lekasje.. Det du derimot kan gjøre hvis du er bekymret så ring føden..Hvis du fortsatt har håndduken så ta den med når du drar dit...da kan de ta en prøve fra den å avgjøre hva det var :) Men det er helt normalt så er bare å ta det med ro :-)

Gjør det du må gjøre idag...føden har åpent hele døgnet så er du ikke avslappet til du er ferdig med dagen kan du jo dra til dem da :)

lykke til! :-)

Skrevet

Høres ut som det er vannet som har gått. Dersom hodet er godt festa, og ligger nede i bekkenet, så kommer det liksom litt, og litt. Det samme skjedde med meg sist. Jeg skulle sette over kaffe, og plutselig, så tissa jeg litt på meg (trodde jeg) og sprang på toletten. Da jeg var ferdig, og skulle dra opp buksene, rant det igjen, og jeg satte meg igjen. Samme skjedde da jeg reiste meg igjen, og ble litt misstenksom, og tok på et bind.

Gikk rundt og "skvettet" litt, og ringte så føden (var på terminen). De sa jeg skulle ha på bindet, og komme inn til sjekk. Jm lukta på bindet (heh..litt ekkelt...) og sa det luktet fostervann. Ingen rier, og fikk reise hjem med beskjed om å gå en god tur, og spise sterk mat.

Riene kom 2 dager etterpå. Og kun 2 timer før de skulle sette meg igang :)

Skrevet

Hvis du mistenker at du lekker fostervann SKAL du inn på føden for å sjekke, siden man skal settes i gang 1 døgn etter vannet har gått p.g.a infeksjonsfare.

Skrevet

De sa 2 døgn til meg. Men gutten min hadde noe høy crp ved fødselen, og vi måtte ligge lengre enn beregnet...

Men tror det er litt ulikt når dem setter igang. Leste her inne tidligere, om ei som ikke ble satt igang før 4 døgn etterpå.

Skrevet

Vannet gikk aldri på meg da..de tok det ikke heller..så på ett eller annet tidspungt hadde nok sivet ut..

Men gi lyd fra deg snart da, så vi vet om det har skjedd noe??!!

Skrevet

tror ikke vannet har gått nei... tror det er urinlekkasje.. har det sånn selv og har sjekket hos jm... og da var det bare urin må gå med tena lady mini...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...