Gå til innhold

Gikk vannet??? Please svar....alene hjemme....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg voknet kl 07:30, gikk å la meg kl: 24:00. Å jeg har, for første gang ila en natt IKKE vært oppe å tisset. Men voknet nå for å gå på do. Tisset og gikk å la meg igjen, men når jeg la meg kom det litt tiss? til. Ikke mye. Jeg snudde meg litt, også kom det noen dråper til. Tenkte jeg skulle gå å bytte truse, å da jeg reiste meg kom en dråpe til. Deretter satt jeg meg på toalettet og tisset en liten skvett. Reiste meg og fant ut at jeg skulle ta med et håndkle inn i sengen i tilfelle det kom mer, da jeg bøyet med ned til golvet for å ta håndkle kom det litt til. Jeg la håndkle under (hivtt) så jeg skulle se om det var en annen farge på det som kom ut enn tiss. Men det var det ikke, å ikke luktet det noe heller....?

Var dette bare litt tisse lekkasje, eller var dette vannet som gikk. Var utrolig lite. Sikkert max 1\2 dl totalt!!!

Kan det ta lang tid fra vannavgang til fødselstart? Jeg er bare i uke 35??

Tuuuuuuuuuusen takk for svar:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du - hvordan går det nå?

Mitt råd til deg er at du ringer til føden. Jeg hadde det nemlig sånn på torsdag (er også i uke 35). Våkna av at det sildret ut av meg og at det ble bløtt og varmt på lakenet. Blei litt redd og kasta dyna til side for å se om det var blod. Det var ikke det og det virka ikke som flekken var så stor heller, så jeg sto opp for å lage meg frokost. Etter frokost ville jeg vaske sengetøyet, så jeg tok av lakenet og da så jeg hvor stor flekken egentlig var. Ringte til føden og de ba meg komme opp.

Der lå jeg med elektroder en halvtimes tid og så rugga de på gutten i magen, slik at det kom ut mer væske. Så tok de prøver av den væsken. Det viste seg å ikke være fostervann:)

Det som var fint var at jordmor og lege betrygga meg på at det var helt riktig å ringe føden og at denne lekkasjen var hormonelt betinga og at de fleste forveksla dette med fostervann. I tillegg sa de at det var helt ukomplisert å føde i uke 35. Gutten kunne ha litt problemer med sugerefleksen og leveren var kanskje ikke ferdig utvikla (gulsot) - men thats it.

Lykke til!!!

Skrevet

Er ikke uvanlig at man lekker litt fostervann uten at fødselen trenger å være i gang for det. Men man bør alltid ringe føden for å fortelle så de kan avgjøre hva man evt. gjør med det/evt. komme inn til en sjekk. Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...