overkill Skrevet 3. november 2007 #1 Skrevet 3. november 2007 Er folk så dumme at dei ikkje ser at dette kun er handelsstanden sine påfunn for å få oss til å auke forbruket? Kva blir det neste? Tantedagen? Eller kjæledyrdagen? Eg vel å ikkje la markedskreftene bestemme kor tid, og på kva, eg skal bruke pengar. Måtte fleire ta eit oppgjer med denne påtvungne kjøpefesten.
Gjest Skrevet 3. november 2007 #2 Skrevet 3. november 2007 Jeg gjør som deg - støtter ikke handelsstanden når de vil - jeg vil bestemme sjøl! :-)
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 3. november 2007 #3 Skrevet 3. november 2007 Så du tror handelsstanden har lagd disse dagene som du nevner i eksempelet ditt? For det har den jo ikke...den har i stedet utnytta disse dagene for å få solgt mer. Den dagen som er mest utnytta er jo juleaften...skal vi legge ned jula?
Den heldige eier av ett barn Skrevet 3. november 2007 #4 Skrevet 3. november 2007 Før min del kan de bære kom mæ fleire dagæ Bi no opp tel kvar ænkelt om de gidd å kjøp nåkko å kor mytje de skal bruk på dæ. Har itje hatt nåkko imot storesøsterdagen eller lillesøster før den saks skyld, tantedager..hmm.. veit itje om e nån gång kjæm tel å bi dæ, så dæ træng de itje bynn mæ..
Northernlights Skrevet 3. november 2007 #5 Skrevet 3. november 2007 psssst...har hørt at tilogmed bursdagene er oppfunnet av handelsstanden...de har GAVEPAPIR!!
FrøkenSprøken Skrevet 3. november 2007 #6 Skrevet 3. november 2007 Jeg synes farsdagen er en super dag! Er flott at det er en dag i året hvor man skal vise far og mann at man setter pris på de. Man velger jo selv om man vil bruke penger på det? Kan lage et kort selv, og servere frokost på sengen. *riste på hodet av alle som skal være så kritisk til ALT*
mayaya Skrevet 3. november 2007 #7 Skrevet 3. november 2007 Jeg ELSKER hver en anledning jeg finner til å feire noen! Men det trenger ikke alltid være en gave, det kan være en telefon, et kort en kake eller noe :-)
hit og dit Skrevet 3. november 2007 #8 Skrevet 3. november 2007 Ja handelstanden har tatt av i forhold til desse, og så mange andre dagar/anledningar. Alikevel så er eg veldig glad i å feire desse dagane. Eg liker avbrekk fra kvardagen. Uansett så er eg ikkje med på kjøpegalskapen for det om. Eg feirer desse dagane uten gaver. Jula er heller ingen kjøpefest her. Ein må ikkje handle om ein ikkje vil, men ein kan markere for det om.
mayaya Skrevet 4. november 2007 #9 Skrevet 4. november 2007 jeg kunne forresten godt tenkt meg en morsdag-kalender, med gaver i 24 dager før morsdag :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå