Gå til innhold

Morsdag, farsdag, valentines day og andre evneveike dagar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er folk så dumme at dei ikkje ser at dette kun er handelsstanden sine påfunn for å få oss til å auke forbruket?

Kva blir det neste? Tantedagen? Eller kjæledyrdagen?

Eg vel å ikkje la markedskreftene bestemme kor tid, og på kva, eg skal bruke pengar. Måtte fleire ta eit oppgjer med denne påtvungne kjøpefesten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det er koselig:-)

Om og hvor mye penger en person bruker på de dagene er opp til hver enkelt!

Ikke alt som trenger å koste penger:-)

Skrevet

"Er folk så dumme at dei ikkje ser at dette kun er handelsstanden sine påfunn for å få oss til å auke forbruket?"

Ja.

Noe mer du lurte på før vi stenger?

Skrevet

Syns det er kjempekoselig jeg, gleder meg til vesla er gammel nok til å tegne et eget kort til meg på morsdagen, det er så koselig å få kort! morsdag og farsdag er jo dager som har hengt i ganske lenge nå. men jeg syns ikke at det skal blåses opp halloween her til lands, greit nok med valentinesday, men man har nyttårsaften til å kle seg ut på!

Skrevet

Farsdag, morsdag og Valentinesdag er helt OK for meg. Men jeg blir assinna på Haloween.

Vi har et hjem der det ikke er godteri i huset, kanskje mest fordi da spiser jeg det opp :-) Så da må jeg altså ut på Halloween, bruke masse penger for å kjøpe godteri, og så gi det til barn som ringer på.

Om vi ikke har godis kan vi risikere å få råttne egg på døren el (det er "vanlig" at eldre barn gjennomfører KNEP om de ikke får noe). Det samme om vi "later" som om vi ikke er hjemme. Jeg er et voksent menneske, som må kunne få være i sitt eget hjem uten godis, og uten redsel for at noe skal skje.

Og så tenker jeg på alle de som kanskje bor midt i et boligstrøk, ikke har så mye penger, men som likevel føler seg tvunget til å kjøpe masse godis kun for å unngå råttne egg, oppskjærte dekk osv.

Det kunne bare vært utkledde barn som gikk rundt og spurte etter godteri, og om de ikke fikk noe, så gikk de bare videre til neste hus.

Skrevet

Jeg er så enig med dere over!! Hallowen er en skikkelig dritt dag. Vært år glemmer jeg å kjøpe inn godteri, så jeg må saumfare leiligheten for et eller annet jeg kan gi de. I år måtte jeg gi bort Byggmester Bob kjeksen til dattera mi. Og aprops dattera mi: Disse fordømte snørrungene utkledd som de verste monstre og demoner skremte livskiten ut av henne. Hun satt å rista i en time etterpå.

Så til helvete med hele hallowen

Skrevet

Morsdag og farsdag har jeg alltid feiret og syns det er koselig jeg. Resten av de dagene feirer jeg ikke, evt ett kort til min kjære på valentines day og det er alt.

Men ser ikke noen grunn til at en må følge handelsstandens kjøpepress. Husker jeg slet meg opp hver farsdag for å lage frokost på senga til min far. Min mor også, helt til jeg fant ut at hun ikke orket frokost før noen timer etter hun hadde stått opp.

Og så er det alltid tur til mine besteforeldre med nybakt eplekake.

Det trenger da ikke være noe mer enn det.

Skrevet

å

morsdag og farsdag er koselig, en trenger da ikke kjøpe noe...

Jeg syneste det koseligeste er kort som ungene har laget på

skolen og i barnehagen......

Men halloween day det er noe skviiip......

Valentine day synest jeg er koselig å, å gi kort til den man er glad i eller lage en god middag :)

Som jeg sa, en trenger ikke å kjøpe noe....

Skrevet

Jalla, jalla, Malle.... Jeg tegnet morsdags- og farsdagskort da jeg var liten, og de kortene har foreldrene mine ennå. Koselig, var det! Det er ingen som tvinger deg til å kjøpe en dritt. Det går an å lage kort uten at humørsyke fisker må hyle om det. :-)

Skrevet

Mine foreldre har også spart på korta eg har teikna. Men på veggen på soverommet deira heng ikkje eit av korta eg teikna på skulen i anledning morsdag med "verdas beste mamma" i grelle bokstavar. Nei der heng eit kort eg skreiv på impuls, utan å ha fått beskjed verken av handelsstand eller lærarar.

Ein treng ikkje faste dagar for å vere glad i foreldra sine.

Skrevet

Jeg vil da si at jeg er lykkelig og dum, og synes det er koselig med sånne dager.Synes ikke tantedagen var et dumt forslag, da jeg er tante til 8 ;O)

Skrevet

Farsdag og morsdag, og valentinesday for den del, trenger ikke koste så mange kronene. Å bli vekket med frokost på sengen laget av svette barnehender er noe jeg ser frem til med glede! Husker selv hvor gøy det var da vi fikk stå opp og lage frokost helt alene som barn=)

Halloween kan de få ha i fred i det store utland, men jeg liker julebukker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...