Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #1 Skrevet 2. november 2007 Samboeren og jeg har så lyst til å ta en siste tur bare oss to... Tenker på Gran Canaria ei uke i januar. Jeg vil da være 27/28 uker på vei. Søker på nettet og leser at mange fraråder å reise til Sør-Europa i graviditeten. Men jeg tenker litt som så, at når jeg er klar over alle farene, og tar alle forhåndsregler, så kan det vel ikke være så farlig? Skal bare spise gjennomstekt/kokt kjøtt, grønnsaker o.l. Ikke salat, ikke kalde sauser el majones. Bruke støttestrømper og drikke mye vann på flyet osv. osv.... Hva tenker dere? Ville dere reist? Vi har ikke bestilt ennå.
Brummeline3barnsmor Skrevet 3. november 2007 #2 Skrevet 3. november 2007 Det er ingen problem å reise når du ennda har så lang tid ijenn, kos deg!! Har selv reist masse når jeg har vært gravid.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2007 #3 Skrevet 3. november 2007 IKKE reis om du er av den forsiktige litt "hysteriske" typen;) Det gjorde nemlig jeg og synes hele turen ble et ork med hensyn til mat og at jeg ikke måtte bli for varm osv! Om ikke dette kan bli noe problem for deg må du jo bare reise! Bare husk at du kanskje ikke takler varmen like godt som før..
majatv Skrevet 3. november 2007 #4 Skrevet 3. november 2007 Vi har bestilt reise til Gran Canaria og drar om 10 dager. Jeg er litt kortere på vei en deg under reisen da, uke 21/22. Snakket med jordmor om dette og hun sa at så lenge du tar dine forhåndsregler og passer på å drikke mye på flyet og har støttestrømper og er oppe å går ca en gang i halvtimen, som du selv nevner her så er det ikke noe problem. Også dette med godt stekt mat og ikke bli for varm osv. Er jo ikke så kjempe varmt i vannet da, så skal ikke bli noe problem å kjøle seg ned :-) Jeg hadde nok bestilt og dratt hadde jeg vært dere! :-) God tur!
Phantom´ Skrevet 3. november 2007 #5 Skrevet 3. november 2007 Kom deg på tur!!! Jeg har reist masse. Ikke lenge siden jeg kom hjem fra Hellas. Har også vært i Roma rundt uke 30. Det bor folk overalt, også gravide. Bare du tar de vanlige forhåndsreglene når det gjelder mat har du intet å frykte. deilig med et avbrekk! Kos deg på turen!
fjollefrua Skrevet 3. november 2007 #6 Skrevet 3. november 2007 Jeg reiser til gran canaria på fredag jeg... Gleder meg som en unge... Er da i uke 21, og tar det helt med ro. tenker ikke over at jeg er gravid en gang. men jeg har jo kjøpt støttestrømper og skal drikke masse hele turen.... Maja: hvor skal du?
lizzie81-jente08-termin:050110 Skrevet 3. november 2007 #7 Skrevet 3. november 2007 Varmen er ikke noe problem på Gran Canaria i januar, er faktisk ikke så varmt der da, så bestill for all del tur til syd på øya (Arguineguin, Puerto Rico, Amadores eller Puerto Mogan), der er det passe temperatur (Playa del Ingles eller Bahia Felize kan fort bli kaldt).. Og pass på å pakke med deg noen varme klær for å bruke på kveldene..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå