Gå til innhold

Reise sørover med lite spedbarn, erfaringer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi er invitert til "syden" når lillegull er 2-3mnd. Noen som har reist med et så lite spedbarn til varmere strøk? Vil gjerne høre egne erfaringer og gjerne tips. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg henger meg på denne!vi og reiser kanskje til varmere strøk(thailand) når babyen er ca tre mnd...men vil se ann formen til både meg og babyen først;o)

Noen råd jeg har fått er:

-hør med reiseklinikken i oslo om feriemålet er anbefalt for små barn.

- vær sikker på ammingen før du drar, det er lurt å reise når babyen fullammer og før babyen begynner med annen føde..

- det skal visstnok være lurt å reise etter at babyen har fått en døgnrytme(ca rundt 3mndalderen,men dette er nok ulikt..)

- husk at ingen babyer skal ha sol på seg

- er det veldig varmt er det lurt å prøve å gi babyen litt vann innimellom

-husk god reiseforsikring!!

Dette er de rådene jeg har fått,men det er sikkert mange som har erfaringer på området:o)

Skrevet

Jeg trodde Thailand var fy-land å reise til med spedbarn? (pga at barnet ikke har fått alle vaksiner etc).

Vi holder oss innen Europa.

Skrevet

Thailand skal visst være greit(det eneste landet i det området det er greit å reise til..) pga gode sykehus og trenger ikke vaksine..det er flere barnefamilier jeg kjenner som reiser dit..

men vil bli kjent med babyen min før jeg reiser så langt ja;o)

Skrevet

Jeg reiste til spania når eldstemann var 2, 5 mnd gammel....Det gikk kjempefint!! Bare pass på å hold babyen i skyggen, at han ikke blir for varm og får i seg nok veske. Ha en fin tur :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...