Gjest Skrevet 2. november 2007 #1 Skrevet 2. november 2007 Her har jeg brukt colgate total i sikkert noen år, og først nå får jeg vite at den ikke er anbefalt av tannleger, tannlegeforeningen osv. Den dreper altfor mange bakterier i munnen vår pga et stoff som jeg ikke husker navnet på. I Sverige har flere matvarebutikker trukket den ut av sortementet. Men her i Norge...neida...vi er treige, som vanlig ;o) Jeg valgte å kaste tuben min, så nå skal jeg finne en ny type. Sikkert noen som mener at jeg er hysterisk...*ler* Men nå har jeg i alle fall nevnt det, slik at andre har mulighet til å velge den bort...
Gunni_2 Skrevet 2. november 2007 #2 Skrevet 2. november 2007 Stoffet heter Triklosan. Sjekker alltid bak på tuben før jeg kjøper
Babyønske �� Skrevet 2. november 2007 #3 Skrevet 2. november 2007 Dette er egentlig gammelt nytt. Gikk en debatt ang Colgate (og tannkremer generelt) og triklosan for noen år siden også. De fleste andre produsenter tok da triklosan ut av sine produkter
Gjest Skrevet 2. november 2007 #4 Skrevet 2. november 2007 Det viser at det er viktig at dette blir tatt opp igjen. Jeg fikk ikke med meg dette første gang det ble satt søkelys på. Så på FBI for noen dager siden og det var der at de nå tok dette opp igjen.
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 3. november 2007 #6 Skrevet 3. november 2007 Leste at alle tannkremer med ordet "total" ikke skulle brukes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå