Gå til innhold

Ang. dette med navn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syntes det er så rart, dette med poppulære navn.

Vi valgte å kalle eldstejenta Hedda, jeg hadde navnet fra Hedda Gabler og visste ikke om noen med samme navn. Like etter så jeg dette navnet overalt.

Samme med lillemor, vi valgte Live som jeg bare hadde hørt ei dame som het. Nå ser og hører jeg navnet hele tiden...

Snålt det der, akkurat som man i underbevisstheten vet hva som er populære navn!!

Andre med samme opplevelse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja,faktisk!

Da vi fant ut hva vi skulle kalle vesla vår,hadde jeg aldri hørt navnet før.Det var tilfeldig at mannen min hørte ei som hette det ,og vi syns det var så fint.Nå hører jeg det overalt.

Skrevet

Tror det heller ligger i at når du plutselig har et barn med samme navn legger du mer merke til de navnene når du dumper borti de. Før var det bare et navn i mengden.

Skrevet

Jeg var en fan av navnet Lea - uten at jeg hadde hørt om så mange som het det. Andre navn også, som jeg liker, og når jeg sjekker det på SSB.no, så ser jeg at det har en oppadstigende kurve.

Regner med jeg har kjedelig smak ;-)

Jeg lurer også på hva det er som gjør navn populære (når vi ser bort fra navn som blir mer brukt pga kjendiser kaller ungene sine det, jmf Noah Solskjær)

Skrevet

Vi hadde ikke Natalie på listen engang, har aldri vært så veldig begeistret for navnet da det har minnet meg om Natalie Nordnes (som forøvrig var den eneste jeg hadde hørt om med det navnet)

Men når hun kom ut så så hun ikke ut som en Adele eller en Marina, så var det en felles kamerat av oss som sa at hun passet til å hete Natalie,,, og det stemte jo :) så da ble det det.

Skrevet

Jenta mi heter Guro, jeg har enda til gode å møte en på hennes alder som heter det :)

Vet jo såklart om voksne da, og hører om en og anna "stor-jente" som heter det, men ikke noen små som sagt.

Skrevet

Hedda Kiise kom på god morgen Norge rett etter at vi hadde fått Hedda, tror nok det gjorde litt for navnet.

Merkelig er det lell:))

Tror at man har gjort et navn "KUPP" så hater plutslig halve nabolaget det.

Mellomste fikk et navn som jeg hadde hørt masse, men det viser seg at hun er den eneste på sin skole som heter det!!

Skrevet

Ikke hater, men heter selvfølgelig;))

Skrevet

Har hørt om folk som sjekka navnestatestikken nøye - like fullt var navnet på deres barn på topp det året han ble født.

Kan det være noe i drikkevannet?

Skrevet

Vennina mi har ei datter på 8 som heter Guro, utrolig fint navn;))

Skrevet

Hmmm....kanskje det;))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...