andregangsgravid<3<3<3 Skrevet 2. november 2007 #1 Skrevet 2. november 2007 er det sånn at man skal bare være forsiktig med løfting de tre første mnd, eller gjelder det hele svangerskapet?? sjønner jo at jeg ikke skal løfte alle verdn da..
Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #2 Skrevet 2. november 2007 Dette kommer veldig an på hvor vant du er med å løfte, og om du løfter riktig. Jeg er i uke 25, og løfter fortsatt vekter nesten som før, dvs ganske tungt. Men jeg vet hvordan jeg skal gjøre det da. Kroppen min har sagt tydelig fra om på hvilke øvelser jeg må begrense meg... Merket ganske tidlig at jeg ikke skulle løfte noe særlig "ut fra kroppen". Tror du merker dette selv...
Anonym bruker Skrevet 3. november 2007 #3 Skrevet 3. november 2007 Du merker når tungt er for tungt. Du skal ikke løfte over din egen grense! Når du løfter må du huske og løfte med beina, IKKE ryggen. Bøt beina og trekk opp det du skal løfte. Grunnen til at du skal være forsiktig er mye pga bekkenløsning og andre rygg smerter. Ingen vits og utsette seg for noe! Jobber selv i barnehage,der har jeg løftet som normalt hele tiden + mange tunge løft. Men eg har vært veldig bevisst over hvordan jeg løfter og e litt trent fra før så det tror jeg har reddet meg så langt. Er 25 uker på vei og er ikke plaget av noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå