Gå til innhold

Oppfører han seg normalt???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå 32 uker på vei og jeg gjør egentlig ikke noe annet enn å sitte hjemme. Jeg er arbeidsledig og bor et sted der jeg ikke har så veldig mange venner. Kjærsten min var overlykkelig over at jeg var gravid når han hørte det og jeg trodde at nå kom det til å bli så mye bedre. Vi har vært sammen i 4 år, men ble slutt i et halvt år før jeg ble gravid. Grunnen til at det ble slutt da var for at han drakk veldig mye, nesten hver helg og han var veldig agressiv i fylla. Men når vi ble sammen igjen så sa han det at det kom til å bli annerledes. Men saken er det at det ble ikke annerledes. Han jobber overtid på jobb hver dag altså fra 06.00-18.00. Jeg skjønner veldig godt at han er sliten og sånne ting. Men han drar ut med kameratene sine annen hver helg, sånn har det vært i 4 mnd nå. Jeg skjønner liksom ikke hvorfor han trenger å dra fra meg hele tiden, jeg vet jeg sikkert ikke er så veldig morsom å være med for jeg griner jo for hver minste ting. Men synes noen ganger at man må prioritere andre ting noen ganger enn man egentlig har lyst til og gjøre. Han tar aldri med meg på noen ting, jeg sitter inne i huset hverdag og til og med i helgene. Han er lei seg for at han jobber så mye men det skjønner jeg, jeg syns det er fint at han setter jobben i 1 prioritet, men ikke hvorfor han setter festing og alkohol foran meg igjen. Jeg har prøvd og snakke med han om det, men han gidder bare ikke å høre, han avbryter meg og gjør sånn at jeg skal få dårlig samvittighet for at jeg sier ifra hva jeg føler. Som sagt så var ikke forholde noe bra i det hele tatt sist det var slutt. Så jeg er veldig redd for hva som skjer når barnet kommer. Jeg klarer ikke stole på at han SIER at da skal alt bli annerledes for det har han sagt mange ganger før.

Er det normalt at menn reagerer sånn? Er han redd for å bli far? Han sier det er for å komme seg litt vekk hele tiden og ha det morro.

Håper virkelig at noen kan si meningen sin for vet ikke om jeg overreagerer på grunn av hormoner og sånn...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Lottemooj. :-)

Jeg syntes det var ganske tøft å lese innlegget ditt. Jeg kan se at du har det veldig vanskelig for tiden.

Det virker som om du og kjæresten din har det svært vanskelig. Du skriver at han drikker mye alkohol og at han kan bli svært aggressiv i fylla. Det er her varsellampene begynner å lyse hos meg. Du skriver også at selv om du er gravid, drar han likevel ut med kameratene sine annenhver helg. Han tar tar deg ikke med på ting, og du blir sittende alene hjemme altfor mye.

Selv ville jeg rett og slett ikke funnet meg i å bli behandlet på den måten. Jeg vet at det kan være lettere sagt enn gjort.

Samtidig er det jo sånn at nærmest alle forhold har sine gode og noe dårligere perioder. Men samtidig virker det som om de problemene dere sliter med, er av mer alvorligere enn andre. Nå mener ikke jeg at foreldre bør være perfekte, men å være aggressiv er for meg noe svært, svært alvorlig.

Hvordan tror du selv at dette kan løses?

Jeg ønsker deg masse lykke til!

Ta godt vare på deg selv og babyen deres.

Skrevet

Hei.. Huff, jeg føler med deg.. Ikke enkelt når man ikke kan komunisere med den som er nærmest.. Må si jeg skjønner veldig godt at du blir så lei deg. Er ikke enkelt når kjæresten er så avvisende og fraværende.. Er selv 25 uker og i ett forhold hvor kjæresten min ikke er sikker på om han vil være sammen med meg. Vi var egentlig på vei til å gå fra hverandre da jeg ble gravid(var absolutt ikke planlagt), og siden vi snart har vært sammen i 5 år, følte vi det var lurt å prøve litt mer.. Og alt har egentlig vært kjempe bra(han var mye agressiv før, hjalp når han sluttet i jobben sin). Forutenom att jeg gråter lett og er ekstra følsom dagen, tror ikke han syns det er noe særlig nei.. Du er jo i en veldig vanskelig situvasjon da.. Er ikke bare bare å stille ultimate om att han må skjerpe seg, og vise att han bryr seg ellers gidder du ikke mer! Man er tross alt mye mer sårbar når man er gravid! Har kanskje ikke så lyst til å være alene om det. Selv om man kan være mer ensom i ett dårlig forhold, enn man er alene... Kanskje du skal ta deg ett par netter vekk hos en venninne eller hos noe familie? Kan være greit å komme bort for å få tenkt litt.. Kan det jo også hende kjæresten din savner deg, og skjønner det att han faktisk må prate med deg.. Det kan jo selvfølgelig være att han gruer seg, og det er derfor han er så rar, men da må dere klare å prate om det.. Greit å finne ut hvor man har hverandre før barnet kommer, blir ikke mye tid til å pleie ett ødelagt forhold med ett lite spebarn i huset. Dessuten er det greit å få renset luften fort som mulig, så man slipper ha det så vondt inne i seg..

Vet ikke om det har var noe hjelp jeg? Føler iallefall veldig med deg, så bare å si ifra hvis du skulle trenge prate med noen som vet hvordan det er å ha en "fjern" kjæreste!

Masse lykke til!

Skrevet

Han kan ikke ha et alkohol problem vel?!?

Var som om jeg skulle lese om min ex, men han har et alkohol problem da..drikker veldig mye, men han har heldigvis innsett det selv nå at han har problem..han drikker enda, men trur han har blitt bedre..

Da jeg begynte å reagere på drikkinga, megynte han å skjule at han drakk..

Han hadde ALLTID unnskyldninger HVORFOR han drakk så mye..og jeg beit på..

Da jeg var gravid med nr lovet han det skule bli bedre når ho kom til verden, nå MÅTTE han bare feste fra seg før han ble pappa..var ute omtrent hver helg..

Ho kom til verden, ting ble ikke bedre..han var endten med kompis og drakk..eller så satte han seg ned foran pcn og drakk etter jeg hadde lagt meg..eller før jeg skulle legge meg..da skjulte han det..

Så derfor tenkte jeg kanskje han hadde et alkohol problem..finnes flere typer alkoholikere..de som drikker hver da, de som MÅ drikke hver helg, og periode drankerne..

Min var mere helge alkoholiker..men det skled litt ut etterhvert..men nå trur jeg han har blitt bedre..han bruker iallefall si ifra til meg at han har sklidd lit ut igjenn..og når han sier sånt, så føler jeg at han er ærlig mot meg..

Jeg er glsd vi endte opp som venner..for var mye krangling i forholdet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...