Gå til innhold

På onsdag reiser jeg til Kina;)))

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gleder meg masse!! Har aldri vært der før, men skal reise sammen med mamma som har vært der mange ganger.

Det blir tur på den kinesiske mur, den forbudte by og ikke minst shopping,shopping, shopping!!!!!!!!

nOEN TIPS OM HVA SOM LØNNER SEG Å KJØPE??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da sier jeg lykke til og ha en god tur! :)

Det blir nok kjempespennende! :)

Skrevet

6 dager helt uten mann og barn, blir rart men sikkert kjempe gøy!!

Gleder meg jeg;))

Skrevet

Dere skal til Bejing?

Vær forberedt på at DERE er en turistatraksjon for kinesere fra landsbygda som gjerne vil ta bilder av dere, gjerne sammen med dem. Vi var veldig ettertraktede på Den Himmelske Freds Plass. (Vi snakka med ei som både var blond og hadde piercing i fjeset - hun var mektig populær!)

Ellers er det ei stund siden vi var der, og vi shoppet ikke så mye. Vil anbefale dere å ta med en parlør, og ei reisehåndbok (svigers reiste uten - ganske tungvindt)

Vi var inne på et stort marked som jeg tror du vil finne beskrevet i reisehåndbøkene (vi brukte Rough Guide), men det er mulig at det ikke er det billigste stedet.

Skrevet

Ja vi skal til Bejing.

Er ganske så mørk jeg da, så kanskje ikke like så interesant!!

Takk for gode råd;))

Skrevet

Mamma og pappa var der i sommer.

De kjøpte silkedyner, kjole i silke til snuppa, silkesko, en del klær, sengetøy i silke, vesker osv, Det var det jeg kom på:-)

Skrevet

Videokamera, fotokamera osv. er jo halv pris der nede... Og vesker, vesker, vesker, he he:o)

Har ikke vært der selv, men eksen min jobbet litt der..

Ha en kjempegod tur!!:o)

Skrevet

Og så kan man få kjøpt *kremt* billige filmer på gata. Vi betalte 10 yuan pr plate for seks (?) år siden.

Det står en fyr med masse papircovere som man velger mellom. Når man har valgt, tar mannen en telefon, og vips! så kommer det en fyr på moped kjørende med selve platene. (tekstet på engelsk)

Dette er kanskje ikke helt lovlig, men ryktene sa at offiserer i det militære hadde økonomiske interesser i dette salget...

Ellers får man kjøpt ganske billige filmer på diverse platebutikker.

Skrevet

Hmmm

Kjenner ikke spor av sjalusi nå kjenner jeg ;)))

God tur

Skrevet

Det blir mye filmer, vesker og klær i julegaver i år!!!!

Mamma har kjøpt med masse fine smykker når hun har vært der!!!

Så håper på mange fornøyde slektninger i år!

Skrevet

Heldige meg!!! Mamma jobber i sas så det blir noen billige turer på meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...