Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 2. november 2007 #1 Skrevet 2. november 2007 Som jeg skrev under den smalahove tråden, så er det særeste jeg har spist saueballer.... Riktignok bare en tynn skive, men dog.. Måtte jo bare prøvesmake.. Man vet jo ikke hva man liker før man har prøvd. Hadde jeg fått det servert som medisterpølse, så hadde jeg ikke tenkt at det kunne være noe annet heller... Skrev litt mere under den smalahove tråden om hvordan det var.
Guri-mamma Skrevet 2. november 2007 #2 Skrevet 2. november 2007 Særeste maten må vel være smalahove... Og ja, jeg spiste øye! Men det smakte godt:-) Tunge er jo også ganske sært. Ikke de ferdigskårete i butikken, men de som er hjemmelaget og ligger å geiper til deg i kjøleskapet *ti-hi-hi* Og indrefilet av svin gratinert i blåskimmelost,-ser jo ok ut men smaker blæh...Gratineringa iallefall:-) Og tenk at jeg var sær nok til å lage det selv *ha-ha-ha* Må jo være åpen for nye smaksopplevelser:-)
klumpen og gullet Skrevet 2. november 2007 #3 Skrevet 2. november 2007 Jeg har spist hanekam! Og geit og kanin og frosk.... Ikke alt var like godt for å si det sånn.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 2. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 2. november 2007 Supertea: Hva er det?
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 2. november 2007 #6 Skrevet 2. november 2007 Elg testikkel.smakte egentlig veldig lite,men sær konsistens.
Guri-mamma Skrevet 2. november 2007 #8 Skrevet 2. november 2007 Er geitekjøtt sært?? Er oppvokst på geit jo:-)
Linaria Skrevet 2. november 2007 #9 Skrevet 2. november 2007 Har spist mye som ikke er tradisjonell norsk kost... frosk, struts, kudu (en type afrikansk hjort), hai, kråkebolle... Det særeste er nok likevel krokodille.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 2. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 2. november 2007 Har du spist krokodille??? Oi... Hvordan smakte det egentlig?
Linaria Skrevet 2. november 2007 #11 Skrevet 2. november 2007 Geit er nok regnet for sært for de fleste ja. Men det er kjempedigg!
Linaria Skrevet 2. november 2007 #12 Skrevet 2. november 2007 Det smakte som litt tørt kjøtt...Enda krokodillen jeg spiste skal ha vært nydelig... Greia med reptiler, er at de fleste av dem har veldig magert kjøtt. Dermed oppleves det som tørt. Krokodillekjøtt er lyst, men ikke fullt så lyst som kylling. Det er helt greit- smaker ganske mildt. Ville spist det igjen om jeg fikk det servert, men hadde ikke giddet å f.eks bestille det på en resturant. Nå har jeg prøvd det- det er ikke såå godt heller. Har man muligheten vil jeg anbefale alle å prøve det. Krokodillene man spiser er fra krokodillefarmer, så man er ikke med på å ødelegge miljøet. Flere steder i Afrika har man nå krokodillefarmer hvor krokodiller avles opp til å bli kjøtt og håndvesker. I USA gjør de det samme med alligatorer. Det smaker sikkert helt likt.
Gjest Skrevet 2. november 2007 #13 Skrevet 2. november 2007 sambo sier slange..uff..han sier også at han spiste kallopser da han var liten og trodde det var små seige dyr som bodde under trappa..hahaha men vi har søkt på nettet og fant ut at det var okse hahaha jeg har spist krokodille, struts(åfysj!) og en del forskjellige rådyrlignende dyr i Kenya..bl.a. kudu..har også spist snegler,men de smakte bare hvitløk.. hm...egentlig er jeg ganske kresen...
lizzie81-jente08-termin:050110 Skrevet 3. november 2007 #14 Skrevet 3. november 2007 Hmmm.. Har faktisk spist rå sjøsnegle jeg da.. Fikk smake det da jeg var på leirskole utenfor Bergen.. Var vel bare levra vi spiste tror jeg, men sært var det uansett, og jeg spøy som en gris etterpå..
Linaria Skrevet 3. november 2007 #15 Skrevet 3. november 2007 Struts er jo helt fantastisk hvis det er laget skikkelig. Hva var det du ikke likte med det? Tanken, eller smaken? Jg lager det selv innimellom, hvis jeg er så heldig å komme over strutsekjøtt. (For dere som ikke har smakt det: strutsekjøtt er mørkt, som vanlig kjøtt. Ikke lyst slik som fugl pleier å være. Smaker vanlig kjøtt.) Jeg krydrer det og steiker det som en vanlig steik.
mossik en av hver pluss en til Skrevet 3. november 2007 #16 Skrevet 3. november 2007 Slange (som forøvrig var kjempegodt), KAMEL PUKKEL!! Det må være det særeste jeg noensinne har spist. Pluss gåse egg som hadde ligget i marinade i 30 dager i jorden før de ble servert.
Niem og Patrick Skrevet 3. november 2007 #17 Skrevet 3. november 2007 Blekksprut.. det smakte som reker
lotta72 har fått Anders Skrevet 3. november 2007 #18 Skrevet 3. november 2007 Stuts synes jeg er godt. Kanskje ikke så sært for mange lenger. Ellers har mamma fortalt at hun brakk seg da hun så at jeg tygde i meg en meitemark som liten.Har alltid vært glad i vingummi, og tok feil. Svelget den visst rett ned, men kommenterte at den smakt æsj!
♥En søt og ny søtnos i magen♥ Skrevet 3. november 2007 #19 Skrevet 3. november 2007 Jeg var budeie i to uker for mange år siden. Hos bøndene fikk jeg mye mat av geit - hvit geitost, brun geitost, fersk geitemelk (stramt og sært), kjøttsuppe på geit og et geitelår tilberedt som lammelår. Mmmmm..... akkurat det var veeeeeldig godt!
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 3. november 2007 #20 Skrevet 3. november 2007 struts, kengeru, alligator - har egentlig spist mye sært, men kommer ikke på mer i farta nå.
Snøfnugg75 Skrevet 3. november 2007 #21 Skrevet 3. november 2007 Hund, slange, krokodille. Men den raraste smaken var rå kråkebolle!
Guri-mamma Skrevet 3. november 2007 #22 Skrevet 3. november 2007 Og gammalost!! Som liten brukte jeg å "stjele" gammalost i kjøleskapet til bestemor og bestefar.... Bestefar brukte å spørre oss ungene om vi hadde lyst på men alle var enige om at det var æææsj!!! Så snek jeg meg inn på spisskammerse og stjal gammalost, for jeg turte ikke innrømme at jeg likte det :-)
Jordbæret <3 Skrevet 3. november 2007 #23 Skrevet 3. november 2007 Og jeg som trodde jeg hadde spist noe sært. Kommer ikke opp mot mye av det jeg leser her, men det holder for meg :-) Jeg har spist sjøstjerner. Små, hele sjøstjerner i en hvit, litt tynn suppe. Smakte som sjømat generelt og var litt seige. Og så har jeg spist blekksprut. Ikke så sært i seg selv, men disse var små blekksprut som ble servert med tentaklene og det hele, så man spiste hele greia. jeg orket ikke dele den opp, så jeg putta hele blekkspruten i munnen. Smakte ikke noe spes, og var ikke så seig som større blekkspruter jeg har spist.
Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 3. november 2007 #24 Skrevet 3. november 2007 hai... antilope.... snegler..... ja.. det er vel det. alt er kjempedigg og annbefales! har spist blekksprut også.... men det likte jeg ikke.... som å tygge gummi....
Labambie Skrevet 3. november 2007 #25 Skrevet 3. november 2007 Hehe! Jeg har tydeligvis ikke smakt så mye rart jeg da.. Det merkeligste og vondeste jeg har spist er mousakka i Hellas.. Liksom nasjonalretten.. Men,det så ut som spy og smakte som spy.. Jeg har også smakt indrefilet av hest... Helt greit det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå