Gå til innhold

Når fortelle "folk" at man er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter man til man er 12 uker?

Jeg gjorde det sist.

Er det vanlig lissom?

Føler det er utrykt å fortelle før...tenker på faren for sa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok individuelt. Jeg klarte ikke å holde meg, så jeg sa det litt her og der før 12 uker, men neste gang skal jeg nok vente. Er jo greit å ikke måtte gå rundt og fortelle det til alle igjen hvis det har gått galt. Blir opp til deg. :-)

Skrevet

Jeg lure og på dette. Har lyst å fortelle det til hele verden og synes det er vanskeligt å være så hemmelighetsfull.

Venner er begyndt å smile skjevt til oss og ser ut som om de tenker sit...

Skrevet

Første gang jeg ventet fortalte jeg det før jeg var 12 uker på vei, og var egentlig glad for at jeg gjorde det. For vi mistet, men da var det godt å kunne sørge, og få støtte og trøst. Så fortalte det enda før andre gangen, og skulle jeg blir gravid igjen så komme jeg til å fortelle det tidlig da og..

Skrevet

jeg sa det til foreldrene våre og et par venninner med engang..og sa det til alle andre i uke 10 eller noe sånt. eg var så dårlig og ble sykemeldt så eg sa det bare da..no er eg i uk 15..

Skrevet

Vi hadde prøvd å få barn i 1,5 år, og da jeg endelig ble gravid MÅTTE vi bare fortelle det til noen. Vi fortalte det til en venn hver, og familien fortalte vi det etter første legesjekk - 7 uker... Var veldig vanskelig de to ukene fra vi fant det ut til legesjekken...

Om vi skal ha fler tror jeg det blir lettere å holde det for oss selv til uke 12..

Skrevet

Forrige gang sa vi det vel til "alle" i uke 9 eller noe. Klarte ikke å holde det skjult lenger. Tenkte heller ikke så mye på faren for å miste. Var jo første gang, og trodde det som regel gikk helt fint. Det gjorde det jo også da heldigvis.

Nå er jeg uplanlagt 4 uker på vei. Skal egentlig ha mensen i dag, men fikk en svaaaaaak strek på test i går. Skal ta en ny test i morgen for å være helt sikker. Vi er ikke 100% sikre på om vi skal beholde ennå, men hvis vi bestemmer oss for det så tror jeg de fleste får vite det ganske kjapt. Både fordi jeg ikke klarer å holde på hemmeligheten og fordi det må være deilig å slippe å sørge alene hvis det skulle gå galt..

Skrevet

Det må du føle selv hva du synes er best!

Jeg sa det tidlig, lenge før 12 uker, siden det rett og slett passet sånn (unngikk endel vanskeligheter i forhold til en rekke fester som skulle komme). Dessuten klarte jeg ikke å holde det hemmelig, er veldig åpen og var så glad :-) Følte også at det kom til å gå bra, og det gjorde det. Tenkte sånn at skulle det gå galt, ville jeg antakelig synes det var ok at folk visste det.

Skrevet

..men ventet til 12 uker+ med å si det på jobben

Skrevet

Jeg er også veldig i tvil ang dette.

Familien og noen få nære venner har alltid fått vite det tidlig, hvertfall før uke 12.

Men grunnen til at jeg ønsker å vente er fordi at hvis man sier det for tidlig kan man få et veldig langt sv.skap. Mange begynner veldig tidlig å spørre om hvor lenge det er igjen og "nå er det vel ikke lenge igjen???"

Så jeg venter nok med å gå offentlig ut med det til ca 12 uker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...