Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på snart 6 mnd som jeg så og si fullammer. Begynte med grøt for noen uker siden, for virker som han trenger mer mat nå. Maisgrøt. I starten så spiste han ganske greit, fikk da i han noen skjeer og fikk økt litt etter litt. Men så måtte jeg kutte ut grøten noen dager fordi han fikk et utslett som jeg trodde kunne skyldes grøten. (Var varmeutslett) Så nå får han grøt igjen. Men nå får jeg i han så lite! 2 skjeer, også begynner han å vri seg unna skjea, eller vil bare holde skjea og leke med den selv. Så det er jo ikke rare greiene jeg får i han. Og får jo ikke økt noe på porsjonene heller.

Så: What to do? Bytte grøt? Eller tilsette noe frukt eller no i maisgrøten? Har en annen 4mndsgrøt her med havre, ris og hvete som skal blandes med vann, men tenker at den er hardere på magen.

Ønsker tips!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

la han få en egen skje mens du mater han og se om det funker, mest sannsynlig er han sånn fordi han vil spise selv, hehe

Skrevet

Hehe, har prøvd det og, men han gaper ikke noe mer for det, gitt ;) Bare veeeldig opptatt av den skjea han har selv!

Skrevet

bytt til 6mnd grøten, den er mye bedre. Den fra Hipp er veldig god. Eller bland i litt fruktpure. Den 4mnd grøten fra nestle er jo ikke særlig god. Prøv det hvertfall=) Lykke til=)

Skrevet

Ja, har kjøpt havregrøt med aprikos og banan i dag etter å ha fått tips om den fra noen i familien. Så da får vi se om den faller mer i smak. Er enig i at den maisgrøten er litt stusslig ja :) Heldigvis har jeg nok melk, så han sulter da ikke..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...