Gjest Skrevet 2. november 2007 #1 Skrevet 2. november 2007 Siden jeg var liten har jeg alltid trodd at det var viktig å pusse tennene før sengetid fordi det er skadelig å la matrester ligge i tennene om natten. Hvis man spiser rett før man legger seg til å sove og ikke pusser tennene så tærer de matrestene på tennene om natten. Morgentannpussen er rutine fordi man skal pusse tennene to ganger daglig og fordi man ofte har dårlig ånde når man har sovet en hel natt, og da skal man pusse tennene før man går ut for å ha frisk pust. Mannen min er ikke så nøye med at barna mine aldri skal spise og drikke etter at de har pussa tennene for kvelden. Jeg er sikker på at man skal ikke ha annet enn vann etter at man har pusset tennene om kvelden.
snart mor til 3 Skrevet 2. november 2007 #2 Skrevet 2. november 2007 puss puss så får du en suss.....
Smånetta 14.mai Skrevet 2. november 2007 #3 Skrevet 2. november 2007 Har du sett den Simpsons-episoden hvor Lisa er hos tannlegen og tannlegen viser henne "The big Book of British smiles"? Man vil nødig havne i den boka, så ja, tannpuss før leggetid er must.
mamma til 2 små:=) Skrevet 2. november 2007 #5 Skrevet 2. november 2007 Ja klart det! Hva er ellers vitsen med å pusse dem:=) Jeg pusser tennene hennes en gang til jeg hvis hu har fått noe mer Det er jo nettopp derfor det er skadelig i lengden hvis dem drikker melk på natten eller saft
mamma til 2 små:=) Skrevet 2. november 2007 #6 Skrevet 2. november 2007 Off jeg og min eks hadde også en teit diskusjon ang tannpuss! Han mente man skulle pusse til tannkjøttet blødde litt for det var liksom tegn på at man har et friskt tannkjøtt! Han syns jeg var helt rar som mente at det var motsatt! Er litt teit!:=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå