Gjest Skrevet 2. november 2007 #1 Skrevet 2. november 2007 En venninne av meg tror at hun er gravid (TROR ja, men hun "tør" ikke å teste..). Hun hadde ubeskyttet sex for 6 uker siden av den gode grunnen at de ikke "gadd" å bruke kondom, selv om de hadde det tilgjengelig. Hvis hun er gravid så er hun ca 8 uker på vei. selv om hun mistenker at hun er gravid så går hun ut og drikker og røyker som bare det. Prøvde å si til henne at hun kanskje burde ta en test å finne dette ut FØR hun evt går ut og drikker/røyker mer, for dette kan jo skade barnet. Svaret jeg fikk da var at det var det siste hun brydde seg om for "det skulle jo bort UANSETT". Så prøvde jeg jo å overtale henne til å finne det ut fordi hvis hun evt skal ta en abort så er det jo mye bedre å få gjort det så tidlig som mulig. Men NEIDA, hun ville vente en måned eller to, for det var jo for all del ikke noe vanskelig å få en senabort, da kunne hun jo bare lyve å si at hun var blitt utsatt for et overgrep. Er ikke dette litt sykt? eller er det bare jeg som overreagerer??! Har bare gitt henne opp nå jeg, håper bare at hun IKKE er gravid selv om mye tyder på det :-S
snart mor til 3 Skrevet 2. november 2007 #2 Skrevet 2. november 2007 knurr.... ganske enkelt... knurr....
Gjest Skrevet 2. november 2007 #3 Skrevet 2. november 2007 Hehe, ja det har jeg gått og sagt i hele dag :-P
Axus' girlfriend Skrevet 2. november 2007 #4 Skrevet 2. november 2007 blir generelt ikke provosert av abort, for skjønner de som er i en livssituasjon hvor det ikke passer. Men akkurat denne situasjonen må jeg si meg enige med dere..!!Fy flate..
Brummeline3barnsmor Skrevet 2. november 2007 #5 Skrevet 2. november 2007 Synes d virker jævli uansvarlig!!!
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 2. november 2007 #6 Skrevet 2. november 2007 hmm, har ikke gidda bryd meg om et slikt menneske i denne situasjonen, rett å slett uansvarlig å barnslig av henne!
Gjest Skrevet 2. november 2007 #7 Skrevet 2. november 2007 Ja jeg er for all del ikke i mot abort! I hennes tilfelle er det sikkert det beste også, men synes hun er så tåpelig!!
*1+1=2 små* Skrevet 2. november 2007 #8 Skrevet 2. november 2007 hun har jo tenkt å ta abort og selv om jeg er litt motstander (av abort altså) mener jeg at hu jaffal bør ta abort og det FORT......hva faen er det for noe å vente så lenge som mulig?? Hadde det vært min "venn" hadde jeg klikka...
Gjest Skrevet 2. november 2007 #9 Skrevet 2. november 2007 Ja jeg strevde fælt med å beherske meg der altså.. og det med å lyve for å få en senabort?! Tror ikke jeg orker å ha noe særlig mer med henne å gjøre :-S
Flippa m Frida Skrevet 2. november 2007 #10 Skrevet 2. november 2007 Du sier det godt selv det som jeg tenkte; dette mennesket er jeg glad jeg slipper å ha noe med å gjøre.. Vi hadde ikke hatt særlig mye mer å snakke om. Ever.
Bea har snart 4 barn? Skrevet 2. november 2007 #11 Skrevet 2. november 2007 Du overreagerer ikkje i det heile tatt!!!!!!!!!!! Det ergrusomt å høre kordan ho holder på....
Supertea Skrevet 2. november 2007 #12 Skrevet 2. november 2007 Må le litt jeg. For hennes egen del så går hun jo på en smell om hun venter for lenge. Jeg tok abort i uke 12 for åtte år siden, og slet med blødninger i over en måned etterpå. Det var IKKE en behagelig opplevelse. Så jeg synes du skal la henne styre på jeg, det er jo bare hun selv som får svi til slutt. Og med den innstillinga hun har, så høres det absolutt ut som om det er best at hun lar være å få barn akkurat nå uansett.
Linaria Skrevet 2. november 2007 #13 Skrevet 2. november 2007 Høres ut som om det er like greit at hun atr abort. Men synes hun kan raske på litt. Det er tross alt ikke sikkert at hun får innvilget en seinabort- dessuten er det langt mer komplisert enn en vanlig abort, og hun kan få store plager etterpå. Synes du skal kjøpe en test til henne. Vet at ikke det er ditt ansvar, men jeg har gjort dette selv (bl.a til min lillesøster). Når jentene først har testen tilgjengelig, så er terskelen lavere for å tørre å bruke den. Er man bekymret og engstelig (og kanskje aldri så lite fortvilt- selv om man ikke viser det), så kan det føles nesten uoverkommelig å komme seg til apoteket og kjøpe en test selv. De jeg har kjøpt test til har satt pris på det alle sammen- selv om de kanskje ikke forteller det før i etterkant.
-Diddelidu- med spire!! Skrevet 2. november 2007 #14 Skrevet 2. november 2007 Det er jo ikke bare hun selv som får svi da! Tenk på den lille spiren i magen, det er jo et liv inni der. Spess dersom hun har tenkt å vente så enormt lenge med å ta abort! Å lyge på seg et overgrep for å få ta en sen abort!! Fy søren!! Blir sjokkert over hvordan folk tenker og oppfører seg!! Ikke bare får hun fysiske plager, men også MYE psykiske! Virker ikke mye oppegående i hjernen hun der altså! Blir sååå provosert! Her går folk rundt og ikke blir gravide eller mister ufrivillig, og så går andre folk rundt og driter så fullstendig i en evt. spire at de ikke gidder å gå å ta en abort så fort som mulig en gang!
Gunni_2 Skrevet 2. november 2007 #15 Skrevet 2. november 2007 Synes ikke du overreagerer nei. Helt utrolig at hun har tenkt å lyve på seg et overgrep for å så innviglet en senabort. Det er er slike jenter som er med på å skape vanskeligheter for jenter som faktisk har blitt utsatt for overgrep. Hun kommer sannsynligvis til å slite etter aborten, det er verre jo senere den utføres.
mamma til 2 små:=) Skrevet 2. november 2007 #16 Skrevet 2. november 2007 Kan ikke skjønne at hun klare å drikke seg full med barn i magen!!!! HELT SYKT! Som du sier så burde hun ta abort fortest mulig hvis hun er bestemt på det! Nei helt merkelig! Jeg kjenner også ei som drakk etter hun hadde bestillt time til abort Jeg ville ha venta jeg!
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 2. november 2007 #17 Skrevet 2. november 2007 Jeg blir faktisk ikke provosert...har hørt historier som denne før. Nå vet jeg jo ikke om det stemmer her, men det som har gått igjen i de andre er at jentene ofte har hatt vanskeligeheter for å innse at de er gravide, og at de faktisk må ta en abort hvis de ikke ønsker å få et barn. Mange har kanskje tenkt at hvis jeg blir gravid så er det bare å ta abort...men så sitter de der gravide og da er plutselig abort ikke noen enkel ting å ta. Det er nettopp det at hun ikke tør teste og fortsetter å leve som før selv om hun tror hun er gravid som gjør at jeg tenker at hun fornekter det at hun MÅ ta abort hvis hun ikke skal bli mamma. Ja, hun _sier_ at hun skal ta det, og det ikke er noe stress og sånt, men kanskje hun inni seg fornekter at hun er gravid og nekter å innse hva hun må igjennom (abort eller å bli mamma). Selv om hun sier til deg at det bare er å gjøre det og det så har hun kanskje panikk inni seg og tør ikke å innse fakta. Hun utsetter jo det å ta et valg...dette kommer jo til å være hennes tøffeste valg hittil i livet, antar jeg.
Gjest Skrevet 3. november 2007 #18 Skrevet 3. november 2007 fy faen jeg blir sint av sånne drittkjerringer!!!! abort skal ikke brukes som sent angremiddel, hva feiler det henne egentlig?? jeg hadde aldri klart det så sent, har gjennomgått en abort og syns det var jævlig nok i uke 12 og sliter med det, noe man aldri glemmer om man har følelser! så valget var lett denne gangen jeg ble gravid, angrer ikke ett sekund på at jeg valgte å beholde ungen, gleder meg så til å bli mamma
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 3. november 2007 #19 Skrevet 3. november 2007 Jo, det er sykt, og du er nok ikke den eneste som hadde reagert slik. Hadde gjort akurat det samme som deg. For et livssyn da Håper at hun tross alt IKKE er gravid.
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 3. november 2007 #20 Skrevet 3. november 2007 Herreguuud så uansvarlig av henne!!!!! *knurr* Ja håper at hun ikke er gravid, for barnet sin del...... Jeg hadde desverre en ufrivillig SA i helgen med nr 4
Truseprinsesse Skrevet 3. november 2007 #21 Skrevet 3. november 2007 Jeg har en venninne akkurat som deg. Jeg blir litt irritert, men hun har så sterke meninger og det hjelper ikke noe uansett hva jeg sier. Hun går på p-piller da og slurva med de. Dersom du ikke vil bli gravid, så slurver du ikke med p-pillene. Tror ikke hun vil bli mor noengang.
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 3. november 2007 #22 Skrevet 3. november 2007 vis henne siden på www.babyverden.no hvor man kan se fosteret vokse fra uke til uke, og vis henne da fra f.eks uke 12 og noen uker videre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå