Gå til innhold

Å dyrke mat for å lage drivstoff av..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke det utrolig arrogant og usmaklig? Se vi er så rike her at vi kan putte mat på bilene våre, beklager at dere ikke har noe å spise men det er tross alt viktigst at vi får kjørt vilene våre?? Hva faen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke vilene.. bilene..

Skrevet

... er renspikka idioti, i tillegg til at bioetanol vel er ganske grundig tilbakevist som miljøvennlig drivstoff også. Sånn utover den irritasjonen sultne fattigfolk i Mexico vekker, liksom.

Men intensjonene var visst gode da det ble utviklet. Litt som med atombomben.

Skrevet

Er det noe alvorlig galt med folk?

Hver gang denne debatten dukker opp (det hender fra tid til annen), dør den bare ut uten at folk engasjerer seg.

Dette angår jordas framtid. Vi som er her, er her stort sett fordi vi har barn. Dette angår OSS. Alikevel engasjerer ikke debatten. Merkelig.

Skrevet

Alle dibdebatter som omhandler de videre perspektiv dør kjapt ut. Eller går over til å bli en debatt om hvem som sa hva og hvorfor de liksom tror de er noe bedre enn andre og at vi kan jo ikke gjøre noe særlig med det uansett, så hvorfor gjøre noenting ...

Skrevet

Må jo også få med at verste tabben damene i overetasjen her (skravle) hadde gjort, var å prompe sammen med kjæresten sin. Mulig det sier noe om hvor langt utenfor sin egen navle de beveger seg?

Skrevet

Eeee. Kanskje fordi de fleste er her inn for å koble litt av, og ikke for å løse verdensproblemene?

Noe ikke dere heller vil gjøre her inne. Kanskje dere burde bruke engasjementet deres et annet sted? Hvis det er så viktig for dere mener jeg.

Skrevet

nei jeg liker å redde verden fra sofaen jeg..

Skrevet

Ja du virker som en sofasliter med mange meninger, som (heldigvis) ikke kommer lengre enn på kranglesiden på DIB.

Skrevet

*gjesp* og du er kjedelig.

Skrevet

Hehehe, helt greit at du synes det. Tydelig at jeg traff ”spikeren på hodet”.

Jeg får bare vente i spenning på neste syte- innlegg fra sofasliteren jeg da, og det er jo nok å ta av skole, jobb osv osv

Skrevet

Nei, nei, annie. Det var jeg som traff spiker'n på hodet: "Eller går over til å bli en debatt om hvem som sa hva og hvorfor de liksom tror de er noe bedre enn andre og at vi kan jo ikke gjøre noe særlig med det uansett, så hvorfor gjøre noenting ..."

Skrevet

Syteinnlegg

Sorry - har blitt norsklærer siden sist, og orddelingsfeil er utrolig irriterende. Det forstyrrer konsentrasjonen min.

Skrevet

Selvfølgelig kan hver enkelt gjøre masse….. var ikke det som var poenget. MEN å sitte på DIB som en bedreviter og rakke ned på andre brukere her ( og fremstille andre som naive, dumme) blir for drøyt fordi de ikke bruker kvelden på ”verdensproblemer”. Får litt sånn følelse av at enkelte her er jævlig stor i kjeften bak et tastatur, men når det kommer til stykke gjør vedkommende ikke en dritt uansett, men kult er det jo å late som en har litt peiling.

Og dessuten er dette en krangleside, så jeg påroper meg retten til å være uenig med alt og alle her inne!!

Skrevet

Det er jo litt vanskelig å holde denne debatten i gang siden de fleste(?) er så hjertens enig med HI her.

Personlig er jeg imot øko-mat også, siden det er en lite effektiv måte å drive jordbruk på.

Det er en debatt jeg godt kunne hengt meg på videre.

Skrevet

Men er de fleste det? Bioetanolen har jo blitt omfavnet av plenty av miljøvernere og erklært redningen for verden (les: USAs bilbruk).

Skrevet

Jeg mente de fleste her inne - derfor blir det ikke noen livlig diskusjon.

Jeg må jo bare innrømme at jeg er ikke noen ekspert på biodrivstoff, men det jeg har lest om det, er nok til å overbevise meg om at det er ikke rette veien å gå (eller kjøre...)

Hva jeg tror skjer nå, er at det er store aktører som har lagt mye penger inn i dette og derfor vil biodrivstoff ikke bli forkastet med det første.

Noen ganger lurer jeg på hva en del høyt profilerte miljøvernere tenker på når de står fram i media og man kan jo bli matt over hvor vanskelig politikere har for å innrøme at de har tatt feil i en sak - og hvor vanskelig det er å gjøre det eneste rette - nemlig å snu.

Så var det biodrivstoff som lages av "spillolje" fra gatekjøkken osv. Det er vel det eneste som er litt positivt.... men så er ikke frityrstekt mat det sunneste for oss å spise og den bransjen vil aldri klare å forsyne verden med nok drivstoff. Heldigvis eller dessverre, alt etter som man ser det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...