Gå til innhold

Hva med brødknupper, når kan man starte med det?


Karianne77

Anbefalte innlegg

Har prøvd noen små biter med brød-'fyll', og det er kjempegodt ser det ut som! Men når 'skal' man liksom kunne begynne med det? Litt mere praktisk med brød enn grøt (lage melk, blande grøt, varme opp, og så kaste i søpla...). Han synes og det er stas å sitte på fanget og spise selv når vi spiser, virker det som. Noen som har erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen som hadde noe å si om det tydeligvis :-) Kan jo si selv at vi har byttet ut grøten til kveldsmåltidet med brødbiter (uten pålegg). Mye mer populært enn grøt hos mini her. Hadde vært interessant å høre om andre har prøvd brød :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvor gammel er minien din? Min er 5.5mnd, og jeg har faktisk ikke tenkt tanken på og gi han brød! :)

Jeg mener å ha hørt noe om at man kan gi de brød når de så smått har begynt og lage tyggebevegelser. Men kan ikke huske av hvem jeg har hørt dette (lest det?), så det kan like gjerne være helt tullete og uten mening! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er 6 mnd i dag :-) Vi prøvde brød bare som et lite forsøk først, siden han plutselig nektet å spise mere grøt. Holdt på i 14 dager med grøtnekt... Ifølge damene i familien kan man visst gi brød rundt 6 mnd, så vi har prøvd det med stort hell! Han 'tygger' og smatter ivrig og spiser mye nå. Men det er vel ganske stor forskjell mellom barn har jeg skjønt, noen elsker grøt og andre (som min) er ikke fullt så ivrige :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt er akkurat blitt 6 mnd, og vi driver også i tilvenningsfasen med grøt. Spiser litt morgen og kveld. Men harn har 6 tenner alt, og driver emd tyggebevegelser gjør han å - så vi kunne sikkert prøvd brød snart. Men vil få ordentlig rutine på grøten først, så tar vi brød og middag senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi holder også på med grøt-tilvenningen fortsatt - men nå har hun i alle fall begynt å få litt tykkere grøt som hun smatter i seg, i stedet for å "drikke" den tynen grøten fra skjea, så det går fremover :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...