Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på dagligvarer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I måneden?

Jeg skrev et innlegg for et par dager siden, men fikk liten respons...Her har jeg akkurat funnet ut at min lille familie på tre har lagt igjen mellom syv og åtte tusen på matbutikker i måneden!! Det er selvsagt for mye, selv om vi handler litt annet utstyr der også(obs!). Så nå er det skjerpings!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi handler for ca 7-8000 i mnd i dagligvarebutikk. Men da inkluderer det også lyspærer, toalettsaker, blader m.m. Synes også det er alt for mye, og jeg skulle gjerne ha brukt mindre. Vi inviterer ofte venner på mat, så det drar vel litt det også! Men kos er det.. :o)

Skrevet

Tror vi bruker mellom 4 - 5000 i mnd. Vi er også tre. Men det drar jeg selvsagt opp med annet utstyr da, handler på KIWI jeg, så har ikke regnet med sånne ting

Skrevet

Å så godt at vi er flere som er litt uøkonomisk der;) Godt å vite for meg mener jeg. For etter at jeg gikk over utgiftene våre, så har jeg følt meg som verdens verste økonom! Men hvor mange er dere i familien da?

Skrevet

Det nivået har jeg en plan om å komme ned på:)

Skrevet

Bruker ca 3000 kroner i morgen på mat / dagligvarer i mnd (minus shampoo/sminke/deo ect det er en annen konto).

Da handler vi litt rundt omkring (har alle butikkene i nærheten av hverandre). F.eks bleier på rema, kjøttdeig på maxi, fisk/kylling i ferskvaredisken på ultra, og også faitrade og økologisk på samme sted.

Passer på å benytte ukes tilbudene. Kjøper first price eller lignende er jeg ikke syns det er noe dårligere kvalitet.

Skrevet

ca 4000 i mnd.2 voksne og en snart 2åring.

Inkl bleier,såper vaskemidler ol.

Noen ganger blir det vel litt mere,om vi er tomt for alt av sånne ting samtidig.

Prøver og å utnytte tilbud

Skrevet

Vi handler det vi vil ha, når vi vil ha det, i den butikken som ligger mest praktisk til der og da;)

Og det koster oss nok unødvendig mange ekstra matkroner per mnd, med tre voksne,et barn og husdyr...

Men jeg har store planer om å skjerpe meg;)

Bruker sikkert minst 8-9000 per mnd, innimellom mer også. (spiser en del ute, siden vi har en hektisk hverdag og ønsker kosetid sammen med god mat, fremfor overkokte poteter og oppvask etterpå, når vi har mulighet)

Skrevet

Alt for mye :(

Vi er 2 voksne, 1 på 4 + en baby og vi bruker ca 8000,- i mnd!

Skjerpings her også - skal klare å kun bruke 6000,-

Skrevet

Oi, ja.. Jeg glemte dyret! Da blir det nok en tusenlapp ekstra i mnd. med bein, fòr, kulturmelk, bajsposer og go'biter! :oP

Da er vi oppe i 8-9000 kr. Æsj og fysj! Er like mye som vi betaler på huset......

Skrevet

Hm....jeg ser at vi er flere med samme problem og samme ambisjon:)

Tingen med meg er at jeg ikke har tenkt på hvor mye penger jeg bruker på slikt siden jeg var student! Men nå når vi har ei lita ei, så får det betydning for meg....Pluss at denne tida når jeg har vært i permisjon har jeg nok hatt litt for god tid til å handle, så det har tatt litt av....

Flere som vil dele hva de bruker - jeg vil gjerne få et inntrykk av hva som er normalt...

Skrevet

går vi inn for å klare det ( uten å være kjipe med mat og drikke og snop osv), så bruker vi i underkant av 4000. inkl. shampo, såper, babymat,grøt, bleier, nan, frutti osv.

Skrevet

Vi er 2 voksne, en baby og en katt og vi bruker mellom 4000 og 5000 kr i mnd..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...