Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #1 Skrevet 2. november 2007 at noen har ingen plager eller smerter før fødselen plutselig starter,mens noen har vonde kynnere og sterke smerter i måndter før fødselen..Men får de som har hatt mye smerter en "enklere" fødsel enn de som ikke har merket noen ting.. noen meninger????? selv håper jeg at mine måndter med smerter har gjort mye jobb og at jeg er forbrett.. :)hadde like dann med nr 1 og da hadde jeg en ganske enkel fødsel og rier som ikke var spesielt vonde..tvi tvi... tine
*1+1=2 små* Skrevet 2. november 2007 #2 Skrevet 2. november 2007 har ikke født enda, men jeg håper da at mine steeerke mensesmerter og en del smerter nå i svangerskapet jaffal har gjort at jeg tåler litt mer! Tror ikke at noen har mindre vondt men noen har kanskje høyere smerteterskel? Vil tro at min veninne som aldri har hat mensevondt føler at de smertene er værre enn det jeg synes!
Bea har snart 4 barn? Skrevet 2. november 2007 #3 Skrevet 2. november 2007 Det gjør dei nok... Og tror nok du føder lettere etter disse mnd enn dei som ikkje kjenner noe.... hadde masse mens smerter og kynnere dei to siste svangerskapene uten om dette... sist hadde eg full opning 45 min etter eg sjønnte at her var det fødsel på gang..... en jm eg kjenner sier dog også at fler gangsfødene kan gå med 3-4 cm opning i mnd før fødsel.....
Bdancer Skrevet 3. november 2007 #4 Skrevet 3. november 2007 disse smertene du har lang tid i forveien er vel med på å modne og åpne, så da tar kanskje åpningsfasen kortere tid... vet ikke, men bare tenker at det er logisk... Men jeg tror jeg heller ville hatt en kort (bare noen få timer) og intens fødsel, enn en lang (flere døgn) og ikke fult så intens fødsel. En fødsel er jo vond i seg selv uansett tror nå jeg, babyen skal jo ut enten det går fort eller sakte. bedre å få det overstått fort hehe:)
Leon+Ava Skrevet 3. november 2007 #5 Skrevet 3. november 2007 Jeg har faktisk spurt flere jordmødre og leger om dette. Jeg er en av de som nesten ikke har kjent noe form for smerter, så jeg var litt redd for at fødsel skal bli vondere for meg enn andre med smerter. De jordmødrene og legene jeg har pratet med sier at det behøver det ikke å være. Personlig tror jeg ikke at det blir lettere fordi dere har hatt mye smerte men heller det at dere er klar over hva slags type smerte man kan forvente seg. og dermed behøver dere ikke å kjenne smertene før det er skikkelig smerter på gang. Men n skal jeg bli satt igang imorgen så jeg skal si ifra om det var grusomt eller ikke
Anonym bruker Skrevet 3. november 2007 #6 Skrevet 3. november 2007 hehe..ja lykke til. jeg ble satt igang med 1st.det tok ca 6-7 timer fra første ri.til ungen var ute,men var moden..lykke til:) hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå